neda sa my odobrat krv , co mi je ? prosim o radu od TOMASA HORANTA DAKUJEM
maja
DOBRY JA SOM VAM UZ PISALA ASI TAK V ROKU 2003 KED SOM BOLA ZAVISLA NA HEROINE A PERVITINE.... A PORADILI STE MI VELMI DOBRE AJ KED SOM TO NERIESILA LIECBOU U PSYCHIATRA ALE PODARILO SA MI SKONCIT A ISLA SOM DO CESKEJ REPUBLIKY .DROGY SOM BRALA OD 13TYCH DO 22 ROKOV V CECHACH SOM MALA PRESTAVKU VDAKA VAM AJ KOLI MOJMU TATOVI CO MA DOBRE PREPLIESKAL KED ZISTIL CO ROBIM A KLAMALA SOM MU ZE NIE NO OD VTEDY UZ JEMU NEDOKAZEM KLAMAT TO JE MOJ NAJ KAMOS.TA PRESTAVKA TRVALA OD ROKU 2005-2008 POTOM SOM SA VRATILA NA SLOVENSKO A BUM NASPET STARA PARTIA A NAPLNO SOM ZACALA DOHANAT TIE 3 ROKY ABSTINENCIE JA SPROSTA NO ALE K VECI OD ZACIATKU TOHTO ROKA SOM NEZAMESTNANA A ZACALA SOM VELMI HUSTO BRAT HEROIN ....A TAK SOM SI SPOMENULA NA VASE RADY A ISLA SOM ZA MOJI NAJ KAMOSOM A OD VTEDY SPOLU CHODIME NA PROTIDROGOVE LIECENIE V NOVYCH ZAMKOCH NA PSYCHIATRIU-ON TAM CHODI O 6 MESACOV DLHSIE A BOL NA HEROINE 15 ROKOU- MAM NASADENU SUBOXANOVU LIECBU A SEM TAM SI DAM APAURINY DO ZILY LEBO SA BOJIM DAT DO ZADNICE SVALU KED SI ZLE PICHNEM TAK SI UZ ZEVRAJ NESADNEM ALEBO SA NEPOSTAVYM-NEVIEM CO JE NATOM PRAVDY.=.LIECBA JE OK VIHOVUJE MI ALE OD KEDY CHODIM NA AMBULANTNU SUBOXANOVU LIECBU 8MNG =1TABLETA JA MAM 1,5 DENNU DAVKU -MAM TAKY PROBLEM ZE MY ZILY PUKAJU SU OSLABENE A NEDA SA USKUTOCNIT ODBER KRVY,AJ JA MAM PROBLEM SA TRAFIT ANI SESTRICKA SI NEMA RADY A NEVEDIA CO TO SPOSOBILO- NEVIEM CIM TO JE PRED TYM SOM SI MOHLA PICHAT VSETKO A ZIADNY PROBLEM NEBOL .VIEM ZE SUBOXAN BY SA MAL NECHAT ROZPUSTIT POD JAZYKOM ALE KAZDY SI HO PICHA LEBO VTEDY MA VACSI UCINOK =DUFAM ZE TO NEMA ZLY VPLIV NA ORGANIZMUS A KED ANO TAK AKY?-A MA AJ NEPRIJEMNE NEZIADUCE UCINKY NAJVIAC NAS TRAPY ZAPCHA RAZ ZA TYZDEN ALEBO 2TYZDENNE IDEM NA ZACHOD S VELKYMI BOLESTAMI A KRVOU +A TO SA KAZDY STAZUJE NA TU ZAPCHU,SKRUCANIE CREVA-BEREM NATO GUTALAX .A POSLEDNA OTAZKA ZE CO CHODIM K PSYCHIATRICKE TAK TAM SU CHALANI CO SI POPRI TOM DAVAJU AJ PERVITIN ,HEROIN A INE...=BUDU MAT STOHO NEJAKE NEZIADUCE UCINKY? ZA KLADNU A RADU A ODPOVED VAM DAKUJEM VASA MAJA Z NOVYCH ZAMKOV SLOVAKIA P.S TESIM SA NA VASE DALSIE DOBRE RADY

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím a omlouvám se za tu dobu, co jsem Vás nechal bez odpovědi na Vaše otázky. Na vysvětlenou: během těch let co nejsme v kontaktu je i u mě mnoho nového a na poradně nejsem tak aktivní jako v minulosti... Dříve, než Vám v jednom textu odpovím na všechny dotazy, chci Vám napsat toto. Samozřejmě jsem si osvěžoval paměť, zalistoval v historii dotazů a zběžně pročetl naši korespondenci... Naposledy jsem Vám přál k několika měsícům bez drog. Nyní chci vyzvednout ty tři roky. I když teď možná řešíte něco jiného. Ve třech věcech Vás odkáži na lékaře, ke kterému chodíte na suboxonovou léčbu. V medicíně nejsem kovaný a podle mě to jsou zcela běžné otázky, které patří k věci a na které zná odpověď. Vaše drogová minulost mu je jasná, nemusíte nic zapírat. Konkrétně to je zácpa, která je běžně popisovaným vedlejším účinkem suboxonu. A to i při správném užívání - tedy ústy. Dále problém s přibráním váhy, kdy na dálku a bez informací není možné cokoli napsat. A do třetice - stav Vašich žil. Zde bych se nesrovnával s druhými. Někdo má žíly přijatelné i po 15 letech, druhý je zdevastuje za pár roků. Zeptejte se lékaře, co s tím. Zázrak ale nečekejte. Každý vpich je malá jizva a narušení pružnosti.... Zcela to opravit nepůjde. Nyní k dalším dotazům. Kombinace Apaurinu a Suboxonu je nebezpečná. Nedoporučuji. Nitrožilní užívání Suboxonu také ne. Teoreticky je to i nesmysl. Suboxon je vlastně subutex ke kterému je přidán Naloxon. Ten v případě správného užití neudělá nic. v případě injekčního užití začne vyvolávat abstinenční příznaky. Tak nevím, zda mluvíme o stejné věci. Zda náhodou nemluvíte o Subutexu. Ale i kdyby - injekční užívání tablet není bez rizik - viz odkazy níže. V poslední otázce se ptáte na suboxonovou léčbu a současné braní heroinu a pervitinu. Další opiát k Suboxonu je trochu zbytečný. Suboxon výrazně blokuje jeho účinek. V obojím případě hrozí nežádoucí účinek - vyloučení z léčby. Nejspíše Vám budou dělat testy. A to pomíjím fakt, že se už o léčbě ani nedá moc mluvit. Člověk prostě bere dál... Říkám si, že se ptáte se za cizí "chalany" na jejich rizika. Nejde spíše o Vás? Ještě připojím několik odkazů s informacemi o suboxonu: http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=58 http://www.prevcentrum.cz/Drogy-Subutex.aspx http://www.drogy-info.cz/index.php/pomoc_a_podpora/substitucni_lecba/suboxone_novy_preparat_pro_lecbu_zavislosti_na_opiatech Pokud budete cokoli potřebovat, napište. Rád Vám budu k dispozici. Mám dojem, že nejde jenom o tyto praktické dotazy.. Přeji hezký den. Tomáš Harant