Ségra a drogy?
XXX
ahoj chtěla jsem to napsat původně jako ANONYM..... Moje ségra je mladší před asi necelým rokem u ní moje dcerka v pěněžence našla psaníčko s práškem ( tipuji pervitín) asi rok a něco zpět se začala měnit její chování. Když jsem našla psaníčko byl to šok ( ale s drog.proble­matikou jsem se setkala před cca 12lety u kámošky trochu si pamtatuji její stavy když dojížděla nebo když něco měla,ale další věci mi prostě vyšuměly)zeptatala jsem se ségry za 2dny na férovku jak jinak kdo by se přiznal, prý to měla pro kámoše.No, ale já pitomce opravdu nejsem. ZAčala jsem si dávat věci dohromady. Její chodání někdy nepochopitelné, vždy byla klidný týpek teď vyjede z ničeho nic, je podrážděná, oči vysvícené jak sova, pořád nervozní, roztěkaná, pak zase úzkostlivá když jí něco řeknu tak se rozčílí, pak má stavy kdy jí trápí průjem a zvracení, nejí, má problémy se spaním. HLavní průser je věčně bez peněz, půjčuje si, práci měla super placenou , na sebe si nic nekoupí. Teď to vyvrcholilo nemá zaplacené nájmy, teď mi rodinný přítel řekl, že si půjčila asi 15táců, ode mě má napůjčované také prachy, ale já už jí nic nepůjčuji. Nechápu jak se mohla tak změnit, už jsem jí říkala,ať mi řekne jak to je, že se s tím dá něco dělat ( vím, že závislý musí chtít sám měla jsem otce alkoholika nakonec umřel) Ale je to moje ségra nemohu se nečinně dívat jak si ničí život. Ona je úplně mimo někdy mluví a má názory že nechápu co se to děje, píše mi sms typu půjč mi 1000kč nebo půjč mi auto když jí to nepůjčím píše mi vyčítavé sms, mám doma malou dcerku ta už ani nechce aby teta chodila ( to co popisuji je jen část toho všeho ) jsem ve 32tt ani to jí nebrání ubližovat nebo spíše to už je zneužívání. My jí s manželem hodně pomohli ale teď potřebuje naši podporu většíííí ale co dělat prosím nemáte někdo zkušenost. Když byla závislá kámoška nějak se s tím poprala a byla mladá a skončila s tím, ségři je 27 a já prostě jsem bezmocná co dělat. PAk jsou chvíle kdy si říkám a jakou mám jistotu,co když jsem paranoidní že fakt něco bere, chováááánnííí její a nespolehlivost, finanční problémy dluží za nájmy 28ticíc a to měla práci na sebe si nic nekoupí,v kabelce ze zoufalství nosí staré tel aby je prodala ( tohle by nikdy neudělala) Včera jsem se dozvěděla, že volala kámošce aby jí půjčila peníze kdo ví kde všude dluží :-( Tohle mi příjde jako zlý sen, bohužel takhle život občas vypadá ....Děkuji za nějakou radu

Odpověděl:
Dobrý den, odpověď naleznete u svého předchozího dotazu, který vám zodpověděl kolega Tomáš Nedvěd. Pro jistotu vám ji kopíruju i zde: "Dobrý den, chování, které popisujete, je pro uživatele drog typické. I kdyby se však všichni mýlili, a sestra drogy nebrala, není to důležité. Důležité je, že vás sestra zneužívá a proti tomu se můžete bránit. Můžete nastavit jasnou hranici a přestat jí pomáhat, protože v tomto stádiu jí vaší pomocí spíš škodíte. Nemyslím si, že vaše sestra potřebuje větší péči. Vaše sestra spíš potřebuje, aby jí její okolí pomoc odepřelo do té doby, dokud se nerozhodne pro změnu života. Jinak nebude mít nikdy důvod abstinovat. Nepřebírejte za ni zodpovědnost, naopak se jí snažte zdůrazňovat, že za svůj život je zodpovědná sama. Pokud jste z Prahy, doporučil bych vám kontaktovat Poradnu pro rodiče (pracuje i s ostatními rodinnými příslušníky, kde můžete celý problém rozebrat a naplánovat postup. Poradna síldí ve Školské 30. Telefon je 284 824 234). Pokud je pro vás Praha daleko, dejte vědět větší města, která jsou vám dostupná a my vám v případě zájmu můžeme doporučit poradenské zařízení u vás. Opatrujte se a ozvěte se, pokud budete cokoli potřebovat. Hezký den. TN"