Pervitin
Rider
Dobrý den, užívám pervitin 3a půl roku, první rok a půl jsem šňupala a poslední dva roky si šiju, ale v posledni době jsem začala mit problem s aplikací za prvé mám jen jednu funkční žílu o kterou se snažím starat jako že jí mažu mastmi před vpichem dezinfikuji atd ale posledni dobou začinam při napalu zmatkovat občas pustim část vedle ruka mi okamžitě nateká a znecitlivi mi oblast vpichu nejčastěji tak na 20 minut a ještě se mi začínaj čím dal tím hůř léčit vpichy setkala jset se už s něčím podobným ?nevěděla jsem kde se o tomhle poradit a kamaradka mi doporučila tuto stránku s pícháním přestat nechci i kdyby to bylo jedine vychodisko z mych současnych problemu s otoky atd...jelikož na to nemam sil a v podstatě nemam pro koho s tím přestat..... dik.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, popisujete potíže s i.v. aplikací a tážete se, zda jsme se s tímto již potkali. Asi Vás moc nepotěším, ale neděje se Vám nic jiného, než to, co prožívá velká většina konzumentů, kteří jsou "na jehle". To, že se o svou žílu staráte (mast, desinfekce) je určitě vpořádku, ale pokud používáte stále jednu a tu samou žílu, riskujete, že v budoucnu tato žíla bude zcela nefunkční. Otok po aplikaci mimo žílu je standartní jev (pomáhá studený obklad). Uvádíte, že při aplikaci "zmatkujete" a také že se Vám nehojí vpichy. Konzumentům drog se špatně hojí jakákoli poranění, takže i vpichy. Souvisí to s celkovým zdravotním stavem organismu. Dle toho, co popisujete, je zřejmé, že užívání pervitinu již pro Vás asi není jenom "povyražením", ale že Vám začalo dost negativně zasahovat do života. A obávám se, že na pervitinu to lepší nebude, spíše budou problémy přibývat. Na konci dotazu uvádíte, že přestat nemáte sílu a také nemáte pro koho. Myslím, že tato rozhodnutí by měl člověk dělat především pro sebe, protože tak to má tu správnou hodnotu. Nečekejte až potkáte někoho, pro koho byste to mohla udělat, protože byste se také nemusela dočkat. Udělějte to pro sebe, protože jedině tak můžete být v budoucnu někomu i plnohodnotným partnerem. Když budete potřebovat klidně opět napište, buďte na sebe opatrná a zkuste o všem ještě popřemýšlet. Mějte se hezky. M.K. PS: V případě aktuálních zdravotních problémů se žílami či aplikací se můžete obrátit také na Kontaktní centrum. Poradenství je zde bezplatné, lze je využít i anonymně a pracovníci Kontaktních center zpravidla poskytují i základní zdravotní ošetření, případně vás jsou schopni nasměrovat na vhodné lékaře. Pokud byste o žádném takovém zařízení ve svém okolí nevěděla, zkuste se podívat na www.drogy-info.cz do rubtiky Mapa pomoci. Můžete si tam nejbližší Kontaktní centrum vyhledat.