otazka na zily
MAJAXTC
dobry den chcela by som sa opitat aky to mam problem ked mi zo zil netace krv pri odobraty krvy sestrickou aj ked bere inzulinkov ani jedna kvapka nejde neposlali ma na vysetrenia ale som aj chudokrvna chodim na suboxanovu liecbu uz pol roka a funguje mam dobru psychiatricku viem ze zily nemam v najlepsom stave ale poznam aj inich ludi co si pichali 15-20 rokov a oni nemaju take problemi prosim skuste mi poradit nieco konkretne asi co to moze byt moj email xxx dakujem

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím a omlouvám se za tu dobu, co jsem Vás nechal bez odpovědi na Vaše otázky. Na vysvětlenou: během těch let co nejsme v kontaktu je i u mě mnoho nového a na poradně nejsem tak aktivní jako v minulosti... Dříve, než Vám v jednom textu odpovím na všechny dotazy, chci Vám napsat toto. Samozřejmě jsem si osvěžoval paměť, zalistoval v historii dotazů a zběžně pročetl naši korespondenci... Naposledy jsem Vám přál k několika měsícům bez drog. Nyní chci vyzvednout ty tři roky. I když teď možná řešíte něco jiného. Ve třech věcech Vás odkáži na lékaře, ke kterému chodíte na suboxonovou léčbu. V medicíně nejsem kovaný a podle mě to jsou zcela běžné otázky, které patří k věci a na které zná odpověď. Vaše drogová minulost mu je jasná, nemusíte nic zapírat. Konkrétně to je zácpa, která je běžně popisovaným vedlejším účinkem suboxonu. A to i při správném užívání - tedy ústy. Dále problém s přibráním váhy, kdy na dálku a bez informací není možné cokoli napsat. A do třetice - stav Vašich žil. Zde bych se nesrovnával s druhými. Někdo má žíly přijatelné i po 15 letech, druhý je zdevastuje za pár roků. Zeptejte se lékaře, co s tím. Zázrak ale nečekejte. Každý vpich je malá jizva a narušení pružnosti.... Zcela to opravit nepůjde. Nyní k dalším dotazům. Kombinace Apaurinu a Suboxonu je nebezpečná. Nedoporučuji. Nitrožilní užívání Suboxonu také ne. Teoreticky je to i nesmysl. Suboxon je vlastně subutex ke kterému je přidán Naloxon. Ten v případě správného užití neudělá nic. v případě injekčního užití začne vyvolávat abstinenční příznaky. Tak nevím, zda mluvíme o stejné věci. Zda náhodou nemluvíte o Subutexu. Ale i kdyby - injekční užívání tablet není bez rizik - viz odkazy níže. V poslední otázce se ptáte na suboxonovou léčbu a současné braní heroinu a pervitinu. Další opiát k Suboxonu je trochu zbytečný. Suboxon výrazně blokuje jeho účinek. V obojím případě hrozí nežádoucí účinek - vyloučení z léčby. Nejspíše Vám budou dělat testy. A to pomíjím fakt, že se už o léčbě ani nedá moc mluvit. Člověk prostě bere dál... Říkám si, že se ptáte za cizí "chalany" na jejich rizika. Nejde spíše o Vás? Ještě připojím několik odkazů s informacemi o suboxonu: http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=58 http://www.prevcentrum.cz/Drogy-Subutex.aspx http://www.drogy-info.cz/index.php/pomoc_a_podpora/substitucni_lecba/suboxone_novy_preparat_pro_lecbu_zavislosti_na_opiatech Pokud budete cokoli potřebovat, napište. Rád Vám budu k dispozici. Mám dojem, že nejde jenom o tyto praktické dotazy.. Přeji hezký den. Tomáš Harant