Drogy v krvi
Radec
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jakou dobu lze zaručeně zjistit přítomnost drogy v krvi po vzítí dávky. Má přítelkyně má občas příznaky. V minulosti brala drogy, ale teď mi půl roku, co s ní jsem, říká že drogy nebere. S těmi lidmi se neustále schází. Dělala si testy z moči, ale myslím že tam to dlouho nevydrží. Nevím co by mohla brát, mohl by to být heroin, kokain, pervitin a marihuana. Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je to právě naopak, v moči se psychotropní látky dají detekovat mnohem déle. Pro Vaši větší informovanost o jednotlivých látkách a příznacích užití se můžete podívat do rubrik o jednotlivých drogách na tomto webu. U jednotlivých drog je doba detekce různá, níže uvedu Vámi určené látky. Každý organismus se s procesem odbourávání psychotropních látek vyrovnává jinak a především závisí na intenzitě předešlého užívání a na kvalitě drogy, proto nelze s úplnou přesností říci, kdy bude organismus již bez stop po drogách. Heroin - detekce z moči 2 - 3 dny detekce z krve 1 - 2 dny Kokain - detekce z moči 12 - 24 hod. detekce z krve do 24 hod. Pervitin - detekce z moči 3 - 21 dní detekce z krve 1 - 3 dny Marihuana - detekce z moči 1 - 30 dní detekce z krve do 14 dní Doba detekce ze slin je zhruba totožná s detekcí z krve. P.S. Asi byste měl s přítelkyní na toto téma promluvit, nechci Vás nijak strašit, ale pokud se i nadále stýká s lidmi, kteří jsou aktivními uživateli drog, nebývá to zpravidla moc dobré znamení. Uvádíte, že je půl roku "čistá", pokud to tak opravdu je, byla by velká škoda, aby se díky těmto přátelům vrátila zpět k užívání drog. Netuším, zda Vaše přítelkyně vyhledala odbornou pomoc nebo zda svůj problém s drogou řešila sama. Jestliže pomoc nevyhledala, bylo by asi dobré se s nějakým odborným zařízením spojit a svoji závislost řešit s odborníkem, tím se šance na úspěch mnohonásobně zvýší. Také Vy - jako partner - byste mohl využít poradneských služeb pro osoby blízké a poradit se o všem co je třeba. Postačí, když mi napíšete odkud jste nebo města, která jsou Vám dobře dostupná, mohu Vám vhodné zařízení doporučit. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.