SABRIL-VIGABATRIN
iva
DOBRÝ DEN, jsem matkou syna, který již několik let zápasí se závislostí na pervitinu.Nyní je po léčbě, ale stěžuje si na časté chutě.Dočetla jsem se, že v roce 2008 začal v Americe výzkum na lék Vigabatrin-Sabril, který by mohl těmto chutím zabránit. Jak výzkum dopadl jsem se však nikde už nedočetla a proto se Vás chci zeptat, zda nemáte o tomto léku proti bažení nějaké informace. Pokud by to totiž byla pravda, určitě by to byla velká pomoc pro všechny, kteří s bažením po droze bojují. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Mám dojem, že výzkum vigabatrinu je stále ve fázi studií. Širšímu užití bude jistě bránit i poměrně vysoká cena a nemám ani povědomí, že by se někdo o terapii vigabatrinem v ČR pokoušel. Z toho co vím však plyne, že by mohl bažení ovlivňovat. Nejsem si jist, jestli syn zkoušel i jiné, celkem dobře dostupné preparáty. Osobně mám celkem dobrou zkušenost se stabilizátory nálady a nebo s antidepresivy, ve spojení s nějakou psychoterapeutickou podporou. Doporučoval bych napřed vyzkoušet tyto, pokud je syn nezkoušel.