Výzva k podání vysvětlení
Pinoi
Od Policie ČR mi došla výzva k podání vysvětlení, ohledně nedovolené výroby a jíného nakládání s opl marihuana. Nevíte co bych měl čekat? Jsem pouze občasným kuřákem cannabisu, proto si myslím, že otázky se budou týkat spíše někoho jiného, je to možné?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nepíšete moc podrobností. Pokud konopí nepěstujete, neprodáváte nebo jste ho někomu např. neposlal poštou ze zahraničí, tak je možné, že se otázky budou týkat někoho jiného. Mám za to, že taková situace se může stát, pokud by na Vaši adresu někdo poslal konopí, např. z Holandska, policie by dopis či jinou zásilku zadržela, takže Vám by ani nedorazila a rovnou by Vás předvolali. Případně někdo z Vašich známých, kteří se dostali do potíží kvůli pěstování či prodeji konopí, uvedl v nějaké souvislosti Vaše jméno. Těžko na základě informací, které píšete, posuzovat. Pokud konopí pouze užíváte (a držíte malé množství pro svou potřebu), nejedná se o trestný čin, ale v případě držení pro svou potřebu pouze o přestupek, užívání jako takové sankcionováno není. Asi by bylo nejlepší, pokud byste se obrátil na Právní poradnu A. N. O., kde se zabývají právními aspekty užívání drog a poskytují bezplatné právní poradenství lidem, kteří se v souvislosti s užíváním drog dostali do potíží. Mám za to, že by Váš případ spadal do toho, s čím mohou pomoci. Kontakt najdete na www.asociace.org pod kolonkou právní poradna nebo v pravém sloupci na tomto webu. Pokud nejste z Prahy, můžete s nimi věc konzultovat telefonicky nebo e-mailem (případně pro lepší orientaci poslat např. předvolání faxem nebo naskenované, aby věděli, co Vám přesně přišlo). Poradili by Vám co a jak, abyste věděl, co můžete čekat a jak se zachovat. Jestli jste z Prahy, je možné se tam i telefonicky objednat a zkonzultovat to osobně (sídlí na Žižkově). Přeji hodně štěstí.