bez předmětu
Může být, nebo je drogou i matematika? Prosím, napište mi, je-li to možné, odborně-věcnou odpověď. Odprostěte se, prosím, od odpovědí racionálně-pravdivých a všeobjímajícně vysvětlujících frází typu "ryze chemických struktur" i když chápu, že matematika může být pouze určitou a nefalšovanou "formou nebo úhlem pohledu" na svět, stejně jako "realita vnímána, viděna a chemicky zpracovávána reálnou" imaginární drogou. Dotaz jsem, vzhledem k možnostem, mimořádně ohlodal. Děkuji za jakoukoliv odpověď. S úctou, H.M.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v širokém slova smyslu může být drogou cokoli, co se vymkne volní kontrole jedince. Tedy co člověk vyhledává a "konzumuje", nehledě na negativní důsledky, které mu takové jednání přináší. Tedy klidně i matematika. Běžný význam drogy je ale návyková látka, sem by tedy matematika nespadala. Důvody vypisovat nebudu, sám jste psal, ať se od frází oprostím...Možná že důležitější než rozhodnutí "ano či ne" droga, je fakt, jestli jedinec cítí, že mu třeba i matematika, podobně jako nějaká substance, komplikuje život.