Koule 2
EF
Dobrý den.. Toto je dodatek k mému předchozímu dotazu... 1/4 tablety jsme si vzali, protože nám bylo řečeno, že to nemusí poprvé působit, že bychom měli takhle na to tělo připravit.. Zbytek jsme se i už vzali plánovaně.. Z začátku, cca 20 minut po spolknutí 1/4 mě lechce bolela hlava, nebylo to nic silného... Po chvilce to odeznělo, nevím přesně za jak dlouho, neměl jsem jak sledovat čas... Po cca 2 hodinách a 20 minutách jsme si vzali zbytek.. Opět po cca 20 minutách nás bolela hlava.. Žaludeční nevolnost z nás, pokuď vím, nikdo nepociťoval... Za chvilku nás to přešlo, ale opět jsme nic necítili... Chovali jsme se tedy, jako by se nic nedělo... Já je pravidelně kontroloval, meřil jim teplotu, kontroloval tep (pouze rukou), chodil s nimi pít džusy a hlídal jsem je, ať nepijí alkohol... Bavili jsme se 2-3 hodiny a pak za mnou přišel kamarád, že má zimnici, teplotu neměl, byl jen mírně spocený (asi jako kdyby dobíhal autobus), vzal jsem ho tedy stranou a byl s ním.... Po cca 45 minutách se to zpravilo, zimnice opadla a on byl hned veselejší... Chvilku na to sme už šli domů.. Nikdo z nás nebyl ospalí, po příchodu domů se to ovšem změnilo a všichni sme usli téměř hned... Další den jsme měli "kocovinu", řekli nám, že je to normální, takže jsme si toho nevšímali... Během dne to pomalu vymizelo.. Večer nám už bylo všem dobře... Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, odkud jste měl informaci, že je lepší si vzít napřed část tablety a pak s odstupem zbytek, o podobném mechanismu jsem neslyšela, že by měl mít nějaký pozitivní efekt. Podle Vašeho popisu se tedy nejednalo o žádné dramatické příznaky. Oceňuji, že jste se aspoň snažil o nějaké zmírnění potenciálních rizik, když už jste extázi užil - dostatek tekutin, abstinence od alkoholu, kontrola, zda se někomu neděje něco výrazně nepatřičného. Bolesti hlavy i kamarádova zimnice a pocení by mohly souviset s efektem extáze a vlivem na kardiovaskulární systém. Pokud odezněly i příznaky "kocoviny" v průběhu jednoho dne a nikomu z Vás už nic není, tak se pravděpodobně už nějakých dalších negativních projevů obávat nemusíte. Těžko říct, je možné, že se jednalo o tablety MDMA, ale s velmi nízkým obsahem účinné látky, ale mohlo jít o jiný obsah tablety. Co se týče skryté poznámky, na webu DROP IN je uvedeno, že temně rudá až černá barva vzorku tablety po užití uvedeného činidla indikuje obsah látky typu extáze (MDMA, MDEA nebo MDA), DXM nebo opiáty. Každopádně myslím, že takové starosti, které si kolem toho děláte, Vám za další experimenty nestojí. Vypadá to spíš, že jste si večírek zpestřili ani ne efektem extáze, jako nepříjemnými příznaky a neustálou kontrolou a obavami. Tablety zachycené v r. 2009, které najdete zde v databázi http://old.lf3.cuni.cz/drogy/database/index.php neobsahovaly MDMA ani v jednom případě (obsahovaly leccos jiného v různých kombinacích, ale někdy i jen třeba kofein). Tím nechci říct, že i užití tablety s MDMA nemá svá rizika, ale v současnosti narazíte spíš na směsice nejrůznějších látek, kdy se efekt a potenciální rizika dají dost těžko odhadnout. Takže se asi bude do budoucna lepší si to odpustit :)