otázka
Skarfejs
Zdravím Vás,chci se zeptat,jsou testry na drogy 100%? Když je člověk nemocný a bere různé léky,může se to nějak projevit na testru? Je to testr který se jmenuje SALIVASCREEN ///. Mě se stalo dnes,že jsem byl testovaný v praci a i když jsem pervitin neměl,tak se mi na testru ukazalo,že jsem pozitivní. Jak je to možné? Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, orientační testy zakoupené v lékárnách se sice běžně používají, ale tak jako test provedený v toxikologické laboratoři spolehlivé nejsou. Výsledek testu provedeného toxikologiskou laboratoří bývá stoprocentně spolehlivý, volně prodejné testy stoprocentní spolehlivost nemají, zpravidla se uvádí cca 97%, záleží také na typu testu. Důležité ale Ve Vašem případě je, že jste byl nemocen a bral léky. Zkuste pozorně prostudovat příbalový leták, v některých lécích, které se běžně užívají např. na chřipku je obsažen efedrin či pseudoefedrin a v tomto případě by se mohlo stát, že test může vykázat hraniční množství amfetaminu a pak se velmi těžko vysvětluje, že jste pervitin neužil. Také mi není zcela jasné z jakého důvodu Vás v zaměstnání testují. Nicméně, kdybyste se ještě někdy do podobné situace dostal a nesouhlasil s výsledkem testu, lze provést kontrolní test v laboratoři. Není to sice úplně levná záležitost ( detekce jedné látky 487,-Kč ), ale je přesný. Ústřední toxikologická laboratoř Ke Karlovu 2 areál Dětské kliniky 1.patro, budova A2 tel : 224 967 188 P.S. jestliže nejste z Prahy vůbec se neděste, vzorek moči lze zaslat poštou + žádanku od lékaře, výsledky pak příjdou písemně lékaři, který žádanku vystavil, u něj pak i probíhá úhrada. Tak Vám přeji ať to dobře dopadne. mějte se hezky. M.K.