Rada nad zlato
ELI
Dobry den,je to asi rok a pul, co jsme spritelem zacli pravidelne uzivat drogu pervitin denne spise ve vetsim mnozstvi, snupanim. Po mem zdravotni kolapsu, ktery nastal pred 4mesici jsem s drogami skoncila a rekla bych, ze bezproblemu. Nekolikrat se o to pokousel i pritel, ale neuspesne. Naopak jeho davky se zvysuji a stavy zhorsuji.Kolikrat nepochopim jeho reakci a nahani mi strach. Do toho se opet vratila zavislost na automatech. Problem je v tom, ze on sam se tak zavisly neciti.Prestat ale nedokaze. Nejdele to vydrzel tyden, pak ale spolecnost kolem nej byla silnejsi nez veskere me prosby. Zadam vas prosim o pomoc. O kontakt na nejakou poradnu ci ustav v Praze. Pujde se lecit jen abulantne, do lecebny by nesel nikdy.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, tak nejprve bych Vám pogratulovala k Vaší 4-měs.abstinenci. Je skvělé, že se Vám podařilo po zdravotních problémech se drog vzdát. Nicméně bych Vás ráda upozornila na fakt, že se závislostí to tak lehké nebývá, bylo by možná dobré se i ve Vašem případě spojit s odborným zařízením (např. doléčovacím centrem) a pracovat na tom, abyste i nadále Vaši abstinenci udržela. S odbornou podporou se to zvládá mnohem snáze. Navíc se domnívám, že je pro vás v současnosti váš vztah s přítelem, který pervitin nadále užívá, dost rizikový a udržení abstinence je za takových podmínek jistě hodně náročné. Domnívám se, že aby měl váš vztah nějakou perspektivu, přítel by měl také abstinovat. Nejvhodnější by pro něj asi byla pobytová léčba. Vzhledem ke kombinované závislosti ( nelegální drogy + gemblerství ), by zřejmě byla účinější. Píšete, že se necítí být závislým, to zpravidla nenaznačuje, že by svůj problém byl až tak ochotem řešit. Nicméně, když přistoupil alespoň na formu ambulantní péče, i to je pro začátek dobré. To, že to však záleží především na něm, Vám asi říkat nemusím. Příteli bych doporučila co nejdříve kontaktovat některé z odborných zařízení a domluvit se na konzultaci. (V Denním stacionáři SANANIM lze také využít tzv. motivačních skupin, kam přichází klienti, kteří ohledně své léčby a problému se závíslostí nemají úplně jasno a zvažují jak dále). Denní stacionář o.s. SANANIM Janovského 26 Praha 7 tel : 220 803 130 220 800 041 266 710 489 gsm : 605-212 175 e-mail : stacionar@sananim.cz Ambulantní program pro závislosti při VFN AT ambulance Apolinářská 4 Praha 2 tel : 224 968 240 ( lékař ) 224 968 214 ( pro objednání ) Vinohradské psychocentrum ambulantní program Slavská 101 Praha 3 tel : 271 735 640 Centrum pomoci závislým ambulantní program Rodvinovská 3 Praha 4 tel : 261 262 828 P.S. Přeji Vám i příteli hodně štěstí a když budete potřebovat, opět klidně napište. M.K.