jak vysadit subutex doma,když mám práci a nemohu si dovolit marodit,je to možné?
blondák
Dobrá den,jmenuji se Tomáš a beru subutex 4 mg denně v délce 6 měsíců,samozřejmě ho cucám,jak je uvedeno.Mám perfektní práci,ale moc mi to leze do peněz a rád bych s tím přestal,můžete mi pomoci popř zařídit nějaký detox,aniž by se o tom dozvědeli v práci,jinak bych byl vyhozen.Děkuji moc.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, předem chválím Vaše rozhodnutí a také příkladné užívání subutexu – tetno fakt Vám může abstinenci usnadnit. Z Vašeho dotazu nevyplývá, jaká byla Vaše předchozí drogová kariéra, zda subutex užíváte legálně, tzn. máte ho na předpis od lékaře či zda ho kupujete na černém trhu, nepíšete ani odkud pocházíte, abych Vás mohla odkázat na vhodné zařízení. Vysadit subutex doma při dodržování určitých pravidel lze, nicméně pokud nechcete přerušit práci, doporučuji jako vhodnější postup absolvovat ambulantní detoxifikaci v nějakém specializovaném zařízení zabývajícím se substituční léčbou subutexem, případně u lékaře, který subutex předepisuje. Ambulantní léčba spočívá v postupném snižování dávek subutexu až k úplnému vysazení. Součástí této léčby by měla být i psychosociální pomoc, zaměřená především na sociální stabilizaci a překonání psychické závislosti. V rámci ambulantního kontaktu je možné se domluvit na frekvenci a době schůzek tak, abyste v zaměstnání mohl normálně fungovat. Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha dostupná, doporučuji Vám Specializované ambulantní služby CADAS Sananim, Spálená 12, 110 00 Praha 1, telefon: +420 222 924 245, email: cadas@sananim.cz. Vedoucím je MUDr. Jakub Minařík. Zařízení nabízí mimo jiné i program ambulantní detoxifikace (psychiatrické vyšetření, farmakoterapie, podpůrná psychoterapie, sociální poradenství). Služby zde jsou bezplatné, hradí se pouze 30,-Kč v případě psychiatrického vyšetření. Pokud pro Vás Praha není dostupná, můžete napsat kde bydlíte a já Vám kontakty na vhodná zařízení či lékaře ráda vyhledám. Informace o subutexu (případně návod na vysazení subutexu) si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách – Tlumivé látky – Buprenorfin - Subutex. Přeji Vám hodně štěstí. Mějte se hezky. P.S: Vaše jméno jsem v dotazu z důvodu zachování anonymity vymazala.