uzivani subutexu
Pani Orlikova,dekuji vam za odpoved a chci vam podekovat.Psala jsem vam o priteli ktery jiz 13 let uziva drogy,pervitin,subutex,injekce na hepatitidu.Zkousela jsem komunikovat i s panem doktorem S.,k nemu prave dochazi lide zavisly na drogach ale nejak se nechtel k tomu vyjadrovat.Vite,jezdi za nim spousta fetaku ze Bele pod Bezdezem a prevazne vsechny znam diky pritelovi,tam odtud pochazi.Ti vsichni jsou zavisly na pervitinu a vim ze tento lekar moc casto temto lidem testy nedela a kazdy kdo k nemu prijde,napise recepty na subutex ktery pak bud prodavaji a nebo meni za pervitin.Bohuzel tak to ve Bele funguje.Vztah jsem ukoncila,protoze to nemelo smysl abych naivne cekala ze mozna nekdy prestane a dal ohrozovala deti i sebe tim ze bych travila cas s agresivnim fetakem.Nebylo potreba jeho zamestnavatele informovat,v patek byl propusten,byl pod vlivem drog a neco provedl,sam si zpusobil potize.uz byl nejvyssi cas ten nefungujici vztah ukoncit,Elisce je 5 roku a starsi dceri 9roku a opravdu nemam zajem aby deti vyrustali s clovekem ktery odmita jakoukoliv pomoc a dokonce odmita svou dceru.Diky vam jsem si to uvedomila a moc vam za to dekuji.Pomohla jste mi a otevrela oci,on si nezaslouzi ani me natoz deti.S pozdravem Pavlina

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jsem ráda, že jste se rozhodla ke kroku, který jste udělala. Myslím, že v tuto chvíli skutečně potřebujete myslet především na sebe a dcery. Zvlášť pokud jako otec není schopný fungovat, dcery již nejsou tak malé, aby to nevnímaly a je určitě lepší, pokud s nimi budete sama a budou vyrůstat ve větším klidu. Také vnímám jako pozitivní, i když Vašemu ex-partnerovi to tak jistě nepřijde, že došlo na propuštění ze zaměstání. Pokud by dál pracoval jako řidič a byl v zaměstnání pod vlivem drog, tak by mohl ohrozit nejen sebe, ale i řadu lidí. Je určitě lepší, jestliže zaměstnavatel zjistil jeho problémy s drogami bez Vašeho přičinění, než abyste do toho byla zatažená. Nyní to i přítel může vnímat pouze jako důsledek svého vlastního selhání a nemůže Vám klást ztrátu zaměstnání za vinu. I když, kdybyste o tom zaměstnavatele informovala, bylo by to pouze pro jeho ochranu a ochranu lidí, které by pak mohl svým chováním na silnici ohrozit, a jistě byste neudělala nic, co by se Vám dalo vyčítat. Co se týče postupu lékaře, těžko mohu posuzovat takto přes internet, jak předepisování léků a léčbu provádí. Pokud je to skutečně tak, jak píšete, je jeho chování neetické a nemělo by k něčemu takovému docházet, nicméně není asi ve Vaší moci tomu zabránit. Přeji Vám hodně štěstí a držte se, určitě to pro Vás není a nebude jednoduché, ale vězte, že jste udělala nyní to nejlepší, co jste mohla. Není to zásluha této poradny, ale Vaše zásluha, rozhodnutí bylo pouze na Vás. Jestliže Vám odpovědi v této poradně k němu trochu pomohly, tak jsme samozřejmě rádi. Pokud by bylo potřeba, tak kdykoli znovu napište.