dotaz12345
Monika
Dobrý den, před 3 dny jsem si vzala tabletku Miabene a včera jsem si dala pervitin. Teď mi hodně buší srdce a mám dost studené nohy,co se mnou je a co mám dělat?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Miabene patří mezi antidepresiva, nevím, zda je berete dlouhodobě a naposledy jste měla lék před třemi dny nebo zda jste si tabletu vzala jen tak? Antidepresiva nepůsobí okamžitě (narozdíl od jiných typů léků, užívaných např. k léčbě úzkostných stavů, jako jsou benzodiazepiny), takže moc nerozumím tomu, proč byste medikaci užila, pokud ji nemáte předepsanou k léčbě deprese od lékaře a neberete ji dlouhodobě. Efekt Miabene se rozvíjí v průběhu 2-3 týdnů od zahájení užívání. Pokud se léčíte s depresivními stavy, tak užití pervitinu není zrovna moudré, spíše to může stav výrazně zhoršit. Potenciálně velmi nebezpečné by mohlo být užití antidepresiv typu IMAO a pervitinu, ale Miabene mezi tento typ antidepresiv nepatří. Bušení srdce a studené nohy budou spíš způsobené samotným užitím pervitinu, který ovlivňuje kardiovaskulární systém. Předpokládám, že to je efekt, který bude dočasný a pokud dopřejete organismu čas na regeneraci po užití pervitinu, tak by se to mělo spontánně upravit. Neznám ale Váš zdravotní stav, důvody pro užití Miabene, nevím, zda jste měla případné předchozí zkušenosti s pervitinem... takže těžko diagnostikovat takto přes internet. Když by se to nelepšilo a přetrvávalo, tak by bylo asi moudré vyrazit za lékařem.