Rozchod kvůli pervitinu
jeanine
Dobrý den, ještě v týdnu jsem Vám psala, ohledně přítele že už 2 měsíce nevzal pervitin. V pondělí jsme se nějak nepohodli a já si vypla mobil (neměla jsem náladu opět rozebírat přes sms).Dnes se mi svěřil že v to pondělí šel za mnou - ale nedošel.Po cestě potkal kamaráda a ten mu pervitin nabídl,bez váhání si jej dal!Dnes je čtvrtek, nevím jak dlouho a do jaké míry může působit,opět se hádáme. Byli jsme venku, před lidmi po mne křičel, řval, nadával, strkal do mne. Byla to taková ostuda. Už to znova nemám sílu prožít znova, byly to strašné časy když byl pod vlivem. Prožila jsem s ním takovýto půlrok. Dnes jsem se s ním definitivně rozešla. (navíc věděl že pokud si dá, je s nám konec a myslím si že nějaká menší hádka není důvod k tomu aby po tom ihned sáhl když je to k mání). Myslíte že dělám správnou věc? nebo že bych měla stát při něm, já už totiž dál nemůžu. Je mi skoro 23 let a nechci si pokazit celý život. Děkuju za Váš názor

Odpověděl:
Dobrý den, jestli jsem to dobře pochopila, váš partner měl předem od vás dánu jasnou informaci, že pokud si pervitin opět dá, znamená to konec vašeho vztahu. Přesto si dal a vy jste se s ním tím pádem rozešla. Myslím, že jste se zachovala naprosto rozumně. Dávat ultimáta, vyhrožovat a pak se jich nedržet je ve vztazích kontraproduktivní, nic se tím nevyřeší a pro toho druhého je to signál, že se vlastně nic moc neděje. Víte, vztahy, ve kterých figuruje droga jako někdo třetí, nemívají z dlouhodobého hlediska valnou perspektivu. A to nemyslím jen riziko, že se na droze rozjede i ten partner, který nebral. Zkuste být nyní důsledná a na rozchodu trvejte. O pokračování vztahu v budoucnu bych možná uvažovala pouze v případě, že by váš expřítel vyhledal odbornou léčbu, prokazatelně abstinoval a choval se tak, jak od partnera očekáváte. Vy jste za jeho užívání pervitinu nenesla a ani nenesete zodpovědnost. Jste oba dospělí, je to jeho život a rozhodnutí, za které si nese zodpovědnost on sám. Přeji hodně štěstí a ať se daří.