piko tráva
Ewullka
No je mi taky 15 skoro.a jsem jakože jeho kamarádka aorát ted poslední dobou nwm jako by se na mě chtěl vykašlat ale ajko jsem mu psala dopis at si hulí trávua kouří ale jako at pervitin nechá an pokoji nwm co si o tom myslí.řekl mi že se nenaštval ale ic víc.Já nwm když to bude takhle dál bude kouřit,hulit tak 4krát denně a nakonec se stane závislej an pervitinu nwm jak tohle skončí.btw jsem od Boskovic Okres:Blansko

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, máte o kamaráda starost, to je od Vás hezké a pochopitelné. Pokud Vaše intervence pomocí Vámi psaného dopisu nijak "nazabrala", zkusila bych asi spíše s kamarádem na toto téma mluvit osobně. Připomeňte mu, že mu je 15let, a jestli bude pokračovat tímto způsobem, s největší pravděpodobností to dopadne tak, že nedokončí školu a nastanou další potíže (protože ty dřívě či později nastanou vždy s užíváním psychotropní látky) a také díky jeho nezletilosti hrozí i nějaká výchovná opatření (v lepším případě dohled, v horším výchovný ústav). Netuším zda o jeho konzumaci drog vědí jeho rodiče a zda tento problém s ním již nějak řeší. Možná by nebylo od věci se ve škole poradit se školním poradcem, jak citlivým způsobem toto zjištění rodičům případně sdělit. U Vás přímo Kontaktní centrum pro uživatele návykových látek není, ale lze využít poradenských služeb terénních pracovníků, kteří u Vás působí. Terénní práce pro uživatele drog - o.s. sdružení Podané ruce Fugnerova 1 Blansko tel : 605-839 039, 605-058 205 Jiří Valnoha, MA, dis. P.S. v případě, že by Vám Váš kamarád drogu nabídl, abyste také vyzkoušela jaké to je, určitě odmítněte, riskovat problémy které s užíváním nelegálních drog úzce souvisí za to opravdu nestojí a zpravidla to nijak hezky nekončí. To, že se Váš kamarád rozhodl pro život s drogou, za to Vy nenesete žádnou odpovědnost. Pokud bude i nadále v užívání pokračovat a jeho život se díky tomtu bude ubírat špatným směrem, bohužel Vám v tomto případě nezbyde nic jiného než se s tím smířit a zbytečně se tím netrápit. Snažte se spíše soustředit na sebe, na své výsledky ve škole a svůj život. Mějte se hezky a když budete potřebovatat, klidně zase napište. Buďte na sebe opatrná. M.K.