marihuana
Emilie
Dobrý den, zjistila jsem, že můj 19ti letý syn kouří často marihuanu. Domnívala jsem se, že si občas "zahulí" s kamarádama během prázdnin, ale dnes se přiznal, že je na tom asi závislý. Prý neumí odmítnout a aby mohl zůstat v partě, tak hulí. Syn studuje ještě střední školu a hodně se zhoršil. Obávám se, že školu nedokončí, i on si moc nevěří. Myslím, že by si potřeboval promluvit s nějakým psychologem, který se specializuje na tyto závislosti. Mohli byste mi dát nějaký kontakt? Nebo si myslíte, že situace není moc vážná a syn sám zmoudří? Nevím si s tím rady. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je dobře, že píšete. Pokud je Váš syn ochotný o tom s Vámi hovořit, vnímám to jako velmi dobré, protože ne vždy toto bývá v podobných případech pravidlem. Jistě má ve Vás důvěru a to je důležité. Samozřejmě, že problémy s psychotropními látkami ( a to i tvz. drogy lehké ) jsou velmi komplikované a s odbornou pomocí se šance na úspěšné zvládnutí tohoto problému vždy mnohonásobně zvýší. Takže jestli Váš syn je ochoten spolupracovat a odborné pomoci ( která je dobrovolná ) se nebrání, bylo by nejlepším a nejrozumnějším řešením osobní kontakt s odborníkem. Poradenských služeb můžete využít i Vy jako rodiče, protože i to bývá v tomto procesu důležitým aspektem. Postačí, když mi napíšete ještě jednou a uvedete odkud jste nebo větší města, která jsou Vám dobře dostupná a já se budu snažit Vám doporučit vhodné zařízení. Nemusíte se ničeho obávat, poradneské služby jsou bezplatné a lze jich využít i anonymně. Nebojte se a napište. Zatím se mějte hezky. M.K.