kouření heroinu
keenaj
Dobrý den, chci se zeptat jestli koření heroinu vede k závislosti na této droze a po jake době užívání může dojit k uplné zavislosti. Potom ještě když jsem uživatelem heroinu i muj partner může nam třeba socialka odebrat dítě 3 mesíční í když ho nezanedbaváme a má vše potřebné tak jak každé jiné dítě.

Odpověděl:
Dobrý den, na heroinu vzniká silná závislost fyzická i psychická bez ohledu na způsob aplikace. Délka rozvoje závislosti je individuální - záleží na frekvenci a množství užívané drogy a také na individuálních dispozicích jednotlivce. Obvykle se dá počítat s dobou pár měsíců. Nakonec, zkuste na nějakou dobu heroin přestat kouřit a uvidíte, jak na tom se závislostí jste. Sociálka vám dítě z péče odebrat může. Především kvůli tomu, že dříve či později se uživatelé heroinu dostanou do kolotoče obrovských problémů - sociálních, finančních, zdravotních, právních...Nehledě na to, že člověk, který si zakouří heroin, není jistě způsobilý se v tu chvíli kvalitně a zodpovědně postarat o tříměsíční dítě. Domnívám se, že vy i partner velmi riskujete a koledujete si o hodně vážné problémy. Zamyslete se, co všechno můžete ztratit, co vám hrozí a jestli vám heroin za to stojí. Za jediné rozumné řešení považuji, abyste oba abstinovali, a to neprodleně. Neuvádíte, jak dlouho a jak často heroin užíváte, takže nejsem schopna posoudit, zda byste zvládli vysadit sami. Pokud jste ve fázi experimentu, možná byste to mohli zvládnout i bez odborné pomoci. V případě, že by se to nedařilo, bylo by na místě vyhledat odbornou pomoc a problém konzultovat se specialistou na závislosti. Možností v tomto směru je poměrně dost, pro začátek bývá vhodné vyhledat poradenství v nejbližším Kontaktním centru (je bezplatné a lze je využít i anonymně). Rozhodně bych to neodkládala, máte určitě řadu pádných důvodů, proč s heroinem přestat.