PIKO Tráva cigarety
Ewullinka
Dobrý Den nevím já bych se chtěla zeptat jestli no co udělá s člověkem Když bereme v potaz 15 ctiletýho kluka když:už pár let kouří normáoně cigarety a je schopnej se třeba 4krát či 5krát denně zhulit když má ganju a ještě je podezdření teda asi fagt že si občas píchne pervitin.Já opravdu nevím..Myslíte že yb na ně něj něco platilo.On není vysmaženec hlupák já nechci aby skončil blbě..Má nějakou šanci že dostane rozum a že neskončí špatně?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, z Vašeho dotazu není zcela zřejmé, v jakém vztahu jste s dotyčnou osobou. Jinak s ním bude asi komunikovat kamarád/ka, jinak sestra a zcela jinak rodič (i vzhledem k jeho nezletilosti ). Určitě by bylo dobré o jeho konzumaci hovořit, popsat mu, jak ji vnímáte Vy, to, jak se pod vlivem psychotropních látek mění, mluvit i o Vašich obavách o něj. Bohužel o celkové situaci mám málo informací, takže nemohu konkrétněji odpovědět. Možná zkuste napsat více. Jinak i v tomto případě platí obecně známé pravidlo, že pokud závislá osoba je ochotna svůj problém s drogou či alkoholem řešit a spolupracovat s odbornou pomocí, je velká šance na úspěch. Pokud si však problém nepřipouští a nemá potřebu něco měnit, bývá to hodně náročné. Těžko poradit co by platilo v tomto případě, vždy je to dosti individuální záležitost. Pokud byste si chtěla o dotyčném s někým více popovídat a poradit se, jak ho nejlépe motivovat k vyhledání odborné pomoci, stačí pouze napsat odkud pocházíte nebo města, která jsou Vám dobře dostupná a my Vám můžeme doporučit vhodné zařízení, kam byste se mohla dojít osobně poradit. Nemusíte se ničeho obávat, tyto poradenské služby jsou bezplatné, nezávazné a mohou být i anonymní. Tak to zvažte a když tak napište. Mějte se zatím hezky. M.K.