poraneni o hrebik
poraneni
dobry den dnes sem byl s tridou v budove, ktera pomaha drogove zavislim a tak nam tam nejaky pan vykladal neco o drogach po asi tak hodine vykladu sem se protahoval a to byli nejake divne takove sedacky a ze zadu sem se lehce poranil o nejaky hrebik ... je mozne ze kdyz tam uz asi tak rok nesedel nikdo s zlotenkou nebo s necim , jestli (pokud se tam vubec nekdo porezal)tam ten vir stale je, a ja se mohl nakazit? dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Přenos některé z infekčních chorob považuji v tomto případě za vyloučený. Viry přežívají na vzduchu velmi krátce, takže i riziko přenosu při poranění o injekční stříkačku, kterou by použil člověk nemocný infekční chorobou jako je hepatitida nebo HIV/AIDS, je malé. Pokud jste se škrábl o hřebík v budově, kam dochází drogově závislí, tak bych se zbytečně neplašila. Pravděpodobnost nákazy by byla velmi malá i v případě, že by tam těsně před vámi seděl člověk nakažený infekční chorobou, který by se o ten samý hřebík poranil. Což se ale, dle vašeho popisu, nestalo.