jak z toho ven
doobie
Dobrý den, již asi 4roky užívám subutex, tak 1,5 mg denně. Chtěla bych s tím však přestat, ale do žádné léčebny nechci. Rodiče o tom totiž nevědí a ani nechci aby se to dozvěděli. Prosím o radu, jak z toho ven a jestli to vůbec jde vyabstinovat bez cizí pomoci. A je možné říct, jak dlouho bude abstinence trvat a jak moc bude zlá, když beru 1,5 mg denně? Děkuji moc za vaši odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, podrobné informace ohledně subutexu i jeho vysazování najdete na těchto stránkách zde: http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=58 Vaše denní dávka je nízká, takže fyzicky byste mohla vyabstinovat během pár týdnů. Zhruba je to tak, že se denní dávka každý týden postupně snižuje na polovinu, ale odvíjí se to samozřejmě také od aktuálního stavu. Užíváte však docela dlouhou dobu a jako hlavní problém bych pak viděla zvládnutí psychické závislosti a trvalé udržení abstinence, které s odbornou pomocí bývá mnohem úspěšnější. Takže já bych ji na vašem místě předem nezavrhovala. Navíc se v průběhu abstinence mohou objevit i psychické obtíže, které byly užíváním subutexu "překryty", a které je dobré řešit ve spolupráci s terapeutem. Každopádně váš postup i případné problémy můžete konzultovat i po telefonu, a to ve Specializovaných ambulantních službách CADAS, kde s touto problematikou mají bohaté zkušenosti. Adresa: Spálená 12 110 00 Praha 1 Telefon: +420 222 924 245 Fax: +420 266 315 306 Email: cadas@sananim.cz MUDr. Jakub Minařík V případě, že byste si to v budoucnu rozmyslela a měla zájem využít osobně odboré pomoci, dejte vědět region, můžeme vám vyhledat vhodné zařízení u vás. Jinak si myslím, že vaše rozhodnutí stran subutexu je z mnoha důvodů velice rozumné a budu držet palce, ať to vyjde.