je to uz važné?
martýna
Prosím o radu,začala jsem si dávat skoro každý vákend pervitin,jenže mě přestalo hodně věcí bavit,do školy už taky moc nechodím,přesto tam se mnou nejsou problémy,učím se dobře vcelku,ale mámě jsem o tom řekla,dneska jí volali ze školy proč jsem tam nebyla,chce mě objednat k psychiatrovi,což je blbost,ale jediné co mi napadá jak to řešit je zase perník,a že už si to na něm nedávám,mám špatný dojezdy.měla bych jít na detox?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, tážete se, zda je Vaše situace vážná. Možná Vám v tuto chvíli tolik vážná nepřipadá a návštěva psychiatra Vám přijde zbytečná, a já těžko takto přes internet zhodnotím, jak na tom opravdu jste či nejste, k tomu je zapotřebí osobní kontakt a pohovor. Ale pokud vím, žádné užívání psychotropních látek není nikdy nic nevážného, konzumace nelegálních drog s sebou nese široké spektrum rizik ( sociální, zdravotní psychické i fyzické, právní, a vždy je samozřejmě velkým rizikem, že na dané látce vznikne závislost ). Jestli se chcete o pervitinu, který užíváte, dozvědět více informací, můžete na tomto webu v rubrice Stimulační látky, v podrubrice Pervitin. Sama udáváte, že ve Vašem případě došlo ke ztrátě zájmu o činnosti, které Vás bavily, též docházka do školy se zhoršila, myslím, že to je jasný důkaz toho, že se ve Vašem osobním životě děje něco, co není zcela v pořádku a Vy byste měla o všem ještě popřemýšlet a zvážit, zda i nadále riskovat to, že problémy se ještě zhorší a s případnou závislostí přijdou ještě mnohem závažnější. Jako nejlepší řešení bych v tuto chvíli viděla návštěvu Kontaktního centra pro uživatele drog (káčko) a tam Vaši situaci probrala s pracovníkem káčka. Ten by zhodnotil, jak na tom jste a doporučil další vhodné kroky, případně léčbu, kterou by Vám i pomohl zprostředkovat. Řešení v další konzumaci pervitinu opravdu nenaleznete. Pokud nevíte, kde káčko u Vás je, napište ještě jednou a uveďte města, která jsou Vám dobře dostupná, doporučíme Vám vhodný kontakt. Kontaktní centra též mohou využít rodiče ohledně poradenství, zkuste to matce navrhnout. Možná ocení Vaši snahu tento problém začít řešit. Tak držím palce a napište. M.K.