jak se zachovat
Tom
Dobrý den. Mán syna 17 let a mám podezření, zě by si mohl občas něco vzít, vůbec nemám ponětí co, ale jeho občasné stavy velké únavy mě znepokojují. Vím, že už má zkušenost s mariánkou. Jak bych se měl zachovat ? Díky.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je dobře, že si všímáte změn u svého syna. Samotné účinky nealkoholových drog se rozeznávají poměrně špatně a pokud máte zatím pouze podezření, pak na prvním místě byste si měl se synem promluvit a přímo se ho zeptat, můžete mu říci o svých obavách a o důvodech Vašeho podezření. Komunikace by měla být nekonfrontační, bez kritického tónu. Občasné stavy velké únavy můžou být jedním z varovných signálů, ale v případě užívání drog se objevují většinou ještě další – např. zhoršování ve škole a absence, změna přátel, změna nálad, změna v oblékání a stylu poslouchané hudby, hubnutí, změna denního rytmu, případně ztrácející se peníze apod. Pokud budete mít i poté, co si se synem promluvíte nejasnosti, vyhledejte odborníka (např. v kontaktním centru či v poradně pro rodiče) a Vaše podezření s ním v rámci osobního kontaktu konzultujte. Pokud mi napíšete, kde bydlíte, ráda Vám kontakty v místě Vašeho bydliště vyhledám. Přeji hodně štěstí.