LSD
Lost
Dobrý den, je tomu skoro rok co jsem si dal LSD, celkem 2x ... jednou 1/2 a po druhé celý papírek. Dnes zažívám ač to není moc zdokumentované poměrně často flashbacky (návrat stavu jako při intoxikaci). Již jsem zjistil z čeho jsou. Přestávám kouřit, což se může zdát divné ale mam to spojené právě z jednoho tripu - jelikož jsem si zapálil když jsem tripoval, a druhý důvod je silný emoční zážitek, někdy ani ten ne. Jediné co teď s tím nevím je jak se s tím vypořádat a zbavit se tohoto. Jde to nějak? Chtěl bych se s tím nějak \"poprat\" ale sám si nevím rady.Předem díky za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, na Váš dotaz jsem 21.2.10 odpověděla, pro jistotu odpověď kopíruji: „Dobrý den, literatura uvádí, že flashbacky se mohou objevovat až jeden rok po poslední intoxikaci, vzácněji to ale může být i déle. Flashback se může objevit jednorázově a může se objevovat i opakovaně. Falshbacky by měly časem odeznít. Důležitá je abstinence od všech drog, dodržování zdravého životního stylu, především dostatek spánku, Dr. Minařík(který také odpovídá v této poradně) doporučuje užívat vitamín B1 a Magne B6 a popíjení meduňkového čaje. Z Vašeho dotazu je znát, že se těmito stavy velmi zabýváte – nechci je banalizovat, ale přílišné soustředění se na to, co se s Vámi děje a sebepozorování může flashbacky také vyvolávat. Pokud flashbacky neodezní anebo Vás příliš znepokojují, poraďte se s psychiatrem. Pokud je pro Vás dostupná Praha, pak doporučuji již zmiňovaného MUDr. Jakuba Minaříka a Specializované ambulantní služby CADAS Sananim, Spálená 12, 110 00 Praha 1, telefon: +420 222 924 245, email: cadas@sananim.cz. Více informací o tomto zařízení si můžete přečíst na http://www.sananim.cz/zarizeni-24-Specializovane-ambulantni-sluzby-CADAS/info.html. Pokud pro Vás Praha dostupná není, napište, kde bydlíte a já Vám kontakty vyhledám. Přeji hodně štěstí. Mějte se hezky.“ Ještě k Vaší skryté poznámce ve druhém dotazu: Opětovná intoxikace LSD Vám zcela jistě nepomůže, dokonce může dojít k výraznému zhoršení Vašich stavů. Místo „samoléčby“ se poraďte s psychiatrem. Vzhledem k tomu, jaké důsledky pro Vás užití LSD mělo, byste se měl jakékoliv další zkušenosti s halucinogenními drogami vyhnout. Přeji Vám brzké vyřešení Vašeho problému.