Koule
EF
Dobrý den, s kamarády jsme zkusili kouly. Každý si vzal nejdřív čtvrtku a následně po 2-3 hodinách zbytek.. Všem bylo ze začátku blbě, čož bylo asi normální, ale žádný nájezd potom nepřišel... Jeden kamarád měl zimnici, takže jsme se ho snažili držet "stranou", nepili jsme alkohol, kvůli možné dehydrataci a pravidelně jsme pili džusi... Vzali jsem si i nějaké vitamíny, pro jistotu... Chtěl bych se zeptat, je poprvý normální, že neni nájezd ? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Bohužel z Vašeho dotazu nevyplývá, jak dlouho po zkušenosti s extází jste ho psal, takže nevím, zda příznaky, které popisujete, přetrvávaly několik hodin či několik dní... Těžko říct takto po internetu, co v tabletách bylo, zda se jednalo o MDMA či o jinou psychotropní látku nebo zda jste místo extáze koupili acylpyrin. Také nevím, z jakého důvodu jste si vzali nejprve 1/4 tablety a pak s odstupem času zbytek? Nevím, co znamenalo, že Vám bylo blbě - žaludeční nevolnost? Bolesti hlavy? Nebo nějaké jiné příznaky? Co se týče Vaší skryté poznámky, tak by byla jistá pravděpodobnost, že se jedná o první variantu, pokud by se jednalo o druhou variantu, byly by dle mého příznaky trochu jiné a mnohem dramatičtější. Myslím, že fatálních následků se obávat nemusíte. Kdyžtak ještě napište, jak to vypadá a jak se cítíte s odstupem. Co se týče testování extáze, tak je (v současnosti spíše výjimečně) prováděno pracovníky terénních služeb pro uživatele drog (kvalitativní testy extáze), obvykle na velkých hudebních/tanečních akcích. Testování provádí např. Jihočeský streetwork (www.os-prevent.cz/jsw/index.html) nebo pražský DROP IN (http://www.dropin.cz/xtc.shtml). Některé informace najdete i na www.saferparty.cz, tam se lze dočíst také info o testování několika tablet zachycených na letních festivalech a o složení těchto tablet. Také vám můžu doporučit web Farmakologického ústavu 3.LF UK, kde se zabývají výzkumem týkajícím se extáze (www.lf3.cuni.cz/drogy) a web spřízněné organizace Podané ruce zaměřený na syntetické drogy (www.extc.cz). Možnost zjistit složení tablety extáze doma není moc reálná, nevím, jak by se Vám podařilo zajistit činidla a know-how nutné pro provedení testu. Jinak nejlepší variantou samozřejmě je se už o další experimenty nepokoušet.