Prosím o radu
Nell
Dobrý den,přítel bral po 14 let vždy 3-4 měsíce opium,poslední rok jsme získali přístup k lékům obsahujícím tramadoli hydrochloridum.Chce odvykat,leží doma a prožívá si hotové peklo-křeče,zvracení,průjem atd.Už rok si neplatí zdravotní pojištění.Na to,aby jako klient,ne pacient,nastoupil léčbu,nemáme peníze.Co mám dělat,pomozte prosím,jak můžeme zmírnit obtíže,které má?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, i jako neplatič pojištění má přítel právo na bezplatnou lékařskou péči. Musí mít občanský průkaz a kartičku pojištění. Pokud je mu hodně špatně - a to z opia opravdu bývá - doporučovala bych rozhodně lékařskou péči. Jinak pouze vydržet a vydržet (nemělo by jít o víc než pár dní), léky na tišení bolesti (pozor, Tramal a jemu podobné léky mají potenciál vzniku závislosti, ale krátkodobě jsou možné, jen se koukněte na vzájemné indikace s dalšími užívanými léky do letáku). Ještě k léčbě - i léčba je zdarma na odvykacích odděleních psychiatrických léčeben (tedy, není zdarma, ale je placena z pojištění, které přítel stejně dluží, a dále se platí 60,-Kč za den a to, předpokládám, je mnohem míň, než kolik přítel utratí doma). I některé terapeutické komunity nevyžadují od začátku platbu, až když má klient oficiální příjem, např. ze sociálních dávek.