synovec užívá mariuhanu co s tím
Č***
Máme ve výchově synovce který začal být závislý na mariuhaně, podali jsme zpátky návrh na ústavní výchovu jelikož je nezvladatelný. Nepomohl ani půlroční pobyt v DPL, po měsíci byl test opět pozitivní. Přestal respektovat jak nás tak učitele,mám stejně starého syna na kterého má špatný vliv bohužel naše soudy pracují pomalu a tak mám dotaz kam ho umístit, jelikož je ještě školou povinný, ale již dovršil 15let. Mám obavy aby do toho nezatáh i mého syna a má psychyka už je také až na doraz děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, z dotazu nedokáži odhadnout jak moc je situace vážná vzhledem k užívání marihuany a zda se jedná primárně o tento problém či zda se jedná více o celkově problémové chování synovce. V léčebně byl synovec pravděpodobně nedobrovolně, léčba bez motivace není často úspěšná. Nevím, jaké postupy jste vyzkoušeli a zda umístění v léčebně předcházela ještě jiná opatření např. práce s celou rodinou v rámci rodinného poradenství či terapie. Většina pobytových zařízení (např. střediska výchovné péče, terapeutické komunity pro mladistvé), kam by mohl synovec nastoupit z důvodu léčby drogové závislosti (i když u marihuany nelze hovořit o klasické fyzické závislosti, jedná se o závislost psychickou, která však zpravidla vzniká až po dlouholetém intenzivním užívání) je založena na dobrovolnosti a některá vyžadují i ukončenou školní docházku, navíc se musí počítat i s různě dlouhou čekací dobou. Pokud byste se ještě chtěli pokusit synovci nějakým způsobem pomoci, navštivte zařízení zabývající se drogovou problematikou (např. kontaktní centrum) a poraďte se o možnostech řešení, které máte. Kdybyste měli zájem o kontakty na tato zařízení v místě bydliště, napište, ráda Vám je vyhledám. Pokud je situace s Vaším synovcem velmi vážná a pro Vaši rodinu nezvladatelná, obraťte se na oddělení sociálně právní ochrany dětí v místě trvalého pobytu synovce a požádejte je o pomoc (Vaši situaci jsem se sociální pracovnicí konzultovala a podle poskytnutých informací by bylo možné ze zvlášť závažných důvodů požádat o tzv. předběžné opatření o umístění synovce do výchovného ústavu, které soud musí posoudit do 7 dní. Považovala bych to však za krajní řešení situace). Přeji Vám aby se problémy brzy vyřešily. Mějte se hezky. P.S.: Vaše přijímení jsem v dotazu z důvodu zachování anonymity neuvedla.