syn
mm
dobrý den, mám syna 20 let, čeká ho maturita, ale do školy chodí nepravidelně, ani jí možná nedokončí. Vím že užívá marihuanu a občas pervitin. Finance už mu skoro nedávám, protože vždy toho zneužil. Nevím kde bere peníze na drogy.Nedodržuje doma žádná pravidla, jen slibuje. Doma už ho nechceme, ale do maturity to ještě vydržíme, pak chci aby se postavil na vlastní nohy a zařídil si třeba ubytovnu a práci, ale jak ho donutit, nebo ho můžeme vyhodit? Sám určitě nic nepodnikne.Už se nedá dívat na jeho sebezničování a nicnedělání. Domluva s ním není možná, jen lže a slibuje, už tolikrát zklamal. Léčení pro závislosti odmítá. Moc díky za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, i když Váš syn prozatím léčbu závislosti odmítá můžete odbornou pomoc a podporu vyhledat Vy. Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenství pro rodiče, partnery a další blízké osoby. Tyto služby jsou bezplatné a lze jich využít zcela nezávazně či anonymně. Tyto situace zpravidla nebývají snadné a jsou zátěží pro celou rodinu. Než-li se rozhodnete, jak dále budete v komunikaci se synem pokračovat a zda ho nechat bydlet doma či nikoliv, myslím, že by bylo rozumné navštívit Kontaktní centrum či poradnu pro rodiče a Vaši konkrétní situaci podrobněji osobně rozebrat a poradit se o dalších vhodných krocích. Postačí když napíšete ještě jednou a uvedete odkud pocházíte nebo větší města, která jsou Vám dobře dostupná, pokusíme se Vám doporučit vhodný kontakt. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.