Jana
Můj přítel nastoupil tento týden léčbu v protialkoholní léčebně. Jak mu můžu pomoci, aby léčbu zvládnul a především absolvoval celou - před nástupem měl spoustu pochyb o tom, zda je léčba vůbec nutná a zda ji musí absolvovat v celé délce 3 měsíců. I když se nakonec odhodlal, a to především kvůli zachování našeho vztahu, bojím se toho, že léčbu přeruší, protože nemá dost odvahy a nalhává si, že na tom není tak špatně. Bohužel, beze všech pochyb je. Chci mu pomoci, mám ho ráda a chci, aby to dokázal. Co proto můžu udělat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, uvedla jste, že přítel nastoupil do protialkoholní léčebny i přes pochyby, které měl, z důvodu zachování vašeho vztahu. Bylo by dobré, abyste na jeho léčbě trvala, i kdyby se Vám sebevíce zdálo, že je na tom lépe a svůj problém zvládne sám. Měl by úspěšně dokončit léčbu a následně na to navázat doléčováním ( ambulantbí podpůrný program po léčbě ), protože jedině tak se šance na úspěšné zvládnutí problému s alkoholem či drogou mnohonásobně zvýší. Vy v tuto chvíli mnoho dělat nemůžete, vše teď záleží především na něm. Můžete ho v návštěvních hodinách navštěvovat, podporovat v motivaci, v tom, že léčba má smysl. Dát mu najevo, že si vážíte toho, co teď pro sebe i váš vztah dělá. V rámci léčebného procesu se můžete zůčastnit i párové terapie. Tak držím palce, příteli i Vám. M.K.