L
Dobrý den, Můj přítel braj před 4 měsíci pervitin a to nitrožilně. Zajímalo by mě, zda na to může při nějakém speciálním vyšetření lékař přijít. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, pokud Váš přítel užil pervitin před čtyřmi měsíci, běžné testy to neprokáží. Za prvé - pervitin je prokazatelný v moči v rozmezí 1 - 21 dní, při občasném užítí cca do týdne. Detekce pervitinu z krve se pohybuje v rozmezí 1 - 3 dny. Za druhé - při běžných lékařských zdravotních vyšetřeních či odběrech se toxikologické rozbory nedělají. Netuším jaké speciální vyšetření máte na mysli, bohužel jste neuvedli více informací. Pokud by však příteli dělali např. laboratorní testy z vlasů v rámci znaleckého posudku pro potřeby soudu, užití pervitinu by tímto způsobem prokazatelné bylo. Zatím se mějte hezky, v případě dalších dotazů se na naši poradnu můžete klidně opět obrátit. M.K.