marihuana
mamina
Dobrý den,ráda bych se zeptala,jak dlouho je v moči marihuana,můj syn mi tvrdí,že je tam 3měsíce.Dělala jsem mu test z lékárny,byl pozitivní a on mi tvrdí,že je to v moči dlouho.Prosím o odpověd a předem děkuji B. Helena

Odpověděl:
Dobrý den, užití THC (účinné látky marihuany) je při použití testů z moči zjistitelné většinou do 30 dní, vyjímečně i déle, od poslední konzumace. Délka doby detekce závisí na intezitě a délce předchozího užívání, obsahu THC v užívané marihuaně a také na individuálním metabolismu organismu. Takže doba kolem 1 měsíce a déle platí pro pravidelné denní konzumenty, kteří užívají po dlouhou dobu. Při občasném užívání bývají testy negativní do cca 14 dní. Takže váš syn může mít pravdu v tom, že v posledních dnech/týdnech marihuanu neměl a test má přesto pozitivní. To je právě jedno z úskalí testování, že ať získáte výsledek pozitivní nebo negativní o celkové situaci vlastně informaci nemáte a testem ji ani zjistit nelze. Zkuste si se synem spíše na toto téma promluvit, snažit se být v komunikaci s ním otevřená, bez zbytečných výhružek, nebojte se zmínit i své obavy o něj. A jinak se zaměřte především na to, jak syn funguje v běžném životě. Chodí do školy nebo pracuje? Plní si své povinnosti? Pomáhá v rámci svých možností s chodem domácnost? Je na něj spolehnutí a drží slovo? atd...Tyto věci vám o synovi (a jeho případném užívání drog) mohou mnohé vypovědět. Bohužel, váš dotaz je poměrně stručný, takže vám asi více nenapíšu. Ale možná by vám ke zvládnutí situace pomohlo, kdybyste to probrala osobně s někým, kdo se na poradenství tohoto druhu specializuje. Jako matka teď určitě neprožíváte úplně jednoduchou dobu, tak to zvažte a když tak dejte vědět region, mohli bychom vás na vhodné zařízení nasměrovat. Můžete se také podívat na stránky www.odrogach.cz do rubriky Pro rodiče. Najdete zde k tématu hodně užitečných informací. Přeji hodně štěstí.