Kouření trávy a jeho léčba
jana
Zdravím, má neteř je evidetně závislá na kouření trávy. Zatím nevíme, zda už jede v něčem horším. Situace je už neúnosná a rádi bychom ji dali na kráktodobé léčení do 2 měsíců. Prosím o radu, zda je to tak správné a případně o radu ústavů ve středočeském či olomouckém kraji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, bohužel tuto situaci nejde zhodnotit přes internet, k tomu je zapotřebí osobní kontakt a pohovor. Řešit problém s drogou s odbornou pomocí je určitě správné, jelikož tímto se šance na úspěšné zvládnutí problému velice zvýší. Uvedla jste středočeský a olomoucký kraj, níže Vám uvedu adresy na Kontaktní centa pro uživatele nelegálních drog v Praze a v Olomouci. Neuvedla jste, jak na svou konzumaci nahlíží Vaše neteř, zda-li je ochotná spolupracovat a s léčbou souhlasí ( léčba drogové závislosti je dobrovolná ). Také netuším kolik neteři je let, zda-li už je plnoletá či nikoliv. V případě, že s léčením souhlasí bylo by nejvhodnější co nejdříve navštívit Kontaktní centrum a tam problém konzultovat. Pracovník situaci zhodnotí, doporučí vhodný typ léčby a případně ji i pomůže zprostředkovat, je více možností ( jak v typech léčby, tak lokalitně ). Jestli s tímto řešením neteř nesouhlasí nebo prozatím ani netuší, že jste situaci začli řešit vy, bylo by dobré, aby Kontaktní centrum navštívil některý z rodičů ( nebo jiný rodinný příslušník ) a využil služeb poradenství pro rodiče a osoby blízké, které Kontaktní centra mimo jiné služby též nabízí a tam se poradil jak vhodně postupovat dále, aby i ona zařízení navštívila. V Praze lze využít Poradny přímo pro rodiče ( veškeré služby jsou bezplatné ). Kontaktní centrum Sokolská 48 Olomouc tel: 582 220 034 gsm : 774 991 625 e-mail : kcentrum.ol@podaneruce.cz Bc.Lucie Řeřichová, Dis. Kontaktní centrum o.s. SANANIM Osadní 2 Praha 7 tel : 283 872 186 e-mail : kacko@sananim.cz Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké o.s. SANANIM Školská 30 Praha 1 tel : 284 824 234, 739-268 527 ( Mgr. Črtnáctá Štěpánka ) e -mail : ctrnacta@sananim.cz P.S. tato Poradna je v prostorách kavárny Café Therapy - v její zadní části, je zapotřebí si předem zavolat během provozní doby ( PO až PA 9.00 - 19.00 ) a dohodnout si termím první konzultace. Do Kontaktních center je možno přijít i bez objednání, je ale výhodnější si také zavolat a domluvit se ( nemusíte pak čekat a pracovník má pak i více času, když o konzultaci předem ví ). Uvedla jste pouze kraje, nikoliv města - pokud by se Vám tyto konzakty nehodily, napište ještě jednou a uveďte města Vám dobře dostupná. Mějte se hezky. M.K.