psycholog
týna
Dobrý den, potřebuji poradit s výběrem psychologa. Přítel je 14 let alkoholik prošel již léčbou ale nevydrží abstinovat déle jak 2 měsíce. V podstatě se vždy setká s něčím co ho úplně "psychicky rozebere" a jde se opít. Např. návštěva otce nebo hovor s bývalou slečnou. Mohli byste mi prosím doporučit, nějakého psychologa v Praze? Nevíme podle čeho vybírat. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že vyhledat odbornou psychoterapeutickou pomoc je rozumné rozhodnutí, aby se vašemu příteli povedlo svůj problém nadměrného pití nějak zvládnout. Máte představu, že by váš přítel ambulantně docházel k psychologovi, což je určitě dobrá volba. Problém však může být v tom, že většina psychologů má soukromou praxi, takže jejich úkony neproplácí pojišťovna a klient si jednotlivé konzultace platí. Pokud by vám to nevadilo, mohla bych vám doporučit např. Mgr. Aleše Kudu, který má s terapií závislostí dloholeté zkušenosti. http://www.psychoterapie.eu/ V případě, že by pro vás placená péče byla nedostupná, můžete se obrátit na některou z pražských AT (=alkohol+toxi) ambulancí, které jsou na problém závislostí také zaměřeny. V těchto ordinacích pracují lékaři-psychiatři, kteří smlouvy s pojišťovnami mají, poplatky jsou tedy takové, jako u běžného lékaře. Seznam všech těchto ambulancí naleznete na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. (Do vyhledávání v rubrice zadejte region Praha a typ zařízení AT). Klienti mají dobrou zkušenost např. s Ambulancí u Apolináře při VFN, Apolinářská 4, Praha 2, tel.224 968 214. Věřím, že se příteli nakonec podaří problematické životní situace zvládat i bez alkoholu. Určitě to jde. Hodně štěstí a klidně dejte vědět, jak to vypadá.