XaXa
Dobrý den. Jak je možné , že po užití marihuany mám skoro vždy roztažené zornice jako kdybych užil jinou drogu ? Používám oční kapičky Visine, kapu si je hlavně po kouření, abych neměl zarudlé oči. Je možné, že ty velké zornice vyvolávají právě tyto oční kapky ? Vždy jsem si bláhově myslel, ze po kouření marihuany jsou zorničky malinké.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, možné je obojí. Mezi běžné projevy intoxikace marihuanou patří mimo jiné i zarudlé oči a rozšířené zornice (zúžené zornice souvisí s užitím opiátů). A pokud si přečtete příbalový leták očních kapek Visine, pak se dočtete, že: „Při místním užití kapek v nadměrné míře (příliš dlouho nebo příliš často) se může objevit píchání a pálení v očích, reaktivní překrvení, rozmazané vidění, podráždění spojivek nebo vzácněji rozšíření zornic“. Myslete na to, že užívání marihuany s sebou nese i jiná rizika než jsou rozšířené zornice – pokud byste měl chuť si o marihuaně něco přečíst, pak se mrkněte na stránky této drogové poradny do rubriky O drogách. Mějte se hezky.