Závislost na alkoholu
Lenka
Dobrý den, Prosím o radu s problémem závislosti na alkoholu. Nejedná se ted o mne, ale o mého strýčka. Žije již 13 ve Spojených státech. Ted když se delší dobu neozval jsem se začala strachovat co se děje a kontaktovala jeho bývalou manželku, která tam žije také. Dnes jsem se dozvěděla informace, které by mne ani ve snu nikdy nenapadly. Po celou dobu co tam žil měl problém s alkoholem. Když na to před 10 lety upozornovala teta mou mámu, tak ji poslala do příslušných míst s tím že to není pravda. a niikdy už spolu nekomunikovaly. Já byla dítě, takže jsem dost dobře nemohla chápat o co jde. Brala jsem ji jen jako špatnou tetu. Což ted vím, nebyla pravda. Po celou dobu co s námi strýc udrřoval komunikaci telefonem a emailem se zdálo být vše ideální. Našel si novou ženu, měli spolu dítě. I na fotkách vypadali spokojeně. Jenže my to viděli jen z této strany. Nedávno mu žena utekla i s dcerou a vzala mu všechny peníze, které mimochodem sehnala jeho nevlastní dcera z prvního manželství. Začal se topit v dluzích a pujcovat si. Bohužel ne ne bydlení ale na pití. Nyní bydlí sám u jedné mílé věřící paní, ale neplatí ji nájem. Do práce nechodí. Když mu ta paní našla práci tak tam byl dva dny. pak o ni přišel protože se opil tak že 2 dny nevylezl z pokoje a museli kvuli nemu vyrazit dvere aby ho pak nasli oteklého a v totální opilosti. V podstatě z něj alkohol udělal lidskou trosku co nemá zájem o nic jiného. Za Flašku by prý udělal a prodal cokoliv. Pro mne je to šok, protože si ho pamatuji jako nej strýčka a mým snem bylo se za ním podívat do jeho snového života. Když se mi letos po 13 letech dostalo té možnosti a mám tam odletět, tak se dozvím tyto věci. Žádné zázemí, žádný pohodový strýc.. Nechci to nechat tak jak to je, chci mu pomoct ale nevím jak. Aby se vrátil zpátky sem je ted taky složité. Babička )jeho matka) je 86 letá dáma, která má už slabé srdíčko a nemůže svého snového syna vidět takhle. Teta si je jista že ani to že vidí matku by ho nedonutilo přestat pít a že by ji z jeho chování puklo srdce. Chci letět tam a něco udělat dostat ho zpátky do normálu, ale nevím jak. Nevím co se v těchto situacích dělá.. Léčebny jsou v Americe drahé já ted začínám studovat Vš a tolik uspor nemám. Budu vděčná za každou radu.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že strýčkovi chcete pomoci, ale obávám se, že to, jak to dopadne, záleží především na strýčkovi a na tom, jak své pití vnímá on a zda to chce změnit. Zkuste si s ním na toto téma promluvit, říci mu o svých obavách a o tom, že ačkoli jste se dlouho neviděli, stále vám na něm záleží. V případě, že by chtěl strýček problém řešit, bylo by nejspíše potřeba, aby vyhledal pomoc odborníka. Z vašeho dotazu jsem nějak pochopila, že jeho finanční situace asi není úplně dobrá, mohl by se tedy pro začátek obrátit na Anonymní alkoholiky, což je organizace, která vznikla v USA, funguje v řadě zemí a má dlouholetou tradici. Zde posílám odkaz na jejich stránky pro USA: http://www.aa.org/?Media=PlayFlash Budu držet palce, ať vám cesta dopadne podle představ.