pervitin
Lukas1535
Dobrý den Loni, z dlouhé chvíle a touhy po poznaní a zkoušky něčeho nového jsem zkusil pervitin. Z počátku to byla jen velice výjmečná záležitost, zhruba jednou o víkendu jednou za měsíc až dva. Ale zhruba od října se to změnilo v součast téměř každého mého víkendu a již to začalo zasahovat do mé práce. O vánocích jsem z tohoto důvodu odjel na 14 dní na hory, abych si pročistil hlavu, srovnal myšlenky a ujasnil si spoustu věcí. Došlo mi, že začínám mít a mám problém, kterému bych se měl postavit a nějak rázně ho vyřešit. To vše bylo krásné do té doby, než jsem se vrátil do práce, kde se v daný den vše kazilo a Já nevěděl co dříve. Do toho jsem se nepohodl se svými nadřízenými. No prostě v tu chvíli jsem věděl, že když se jen zmíním jistým lidem, tak droga bude hnedle k dispozici. Neodolal jsem a vzal jsem si. (Nikdy jsem neužil pervitin nitrožilně, vždy jen šňupáním). Po práci jsem se šel uklidnit do hospody, kde jsem z dlouhé chvíle a blbosti hodil peníze do výherního automatu. Hodil jsem tam 1000 kč a asi po hodině jsem vyhrál a vybral 25000 kč. Odešel jsem domů, poté jsem si doplatil z výhry zbytek peněz na jednu věc, na kterou jsem si šetřil. Z 25000 mi zůstalo 12000. No ale nevím, jak se to stalo, ale od této výhry mám problém ten, že vesměs během dvou víkendu jsem těchto 12000, vždy pod vlivem drogy zase prohrál. Kdyby to šlo, tak bych si zato nejraději sám rozbil hubu, bo si jsem vědom toho, co jsem si mohl za to vše pořídit. Ale v danou chvíli jsem si nějak nebyl schopen uvědomit co dělám a jako bych byl úplně mimo sebe. Naštěstí jsem zatím prohrál jen peníze, které jsem před tím defakto neměl, ale začal sem mít problém v kombinaci drogy, alkohol a automaty. Chci z toho ven, a chtěl bych poradit co mám dělat. Mám rád sám sebe, vážím si všech věcí co mám, protože jsem si na ně musel těžce vydělat a hlavně vážím si svých přátel, rodiny a mých blízkých, které mám. Nechtěl bych prostě o žádnou z těchto věcí a mých přátel a rodiny přijít. Problém je ten, že v mé práci, kterou mám svým způsobem rád a baví mě, přicházím každý den do styku s lidmi kteří berou, a musím snimi komunikovat a být v kontaktu, takže droga, kterou to vše u mě začalo je pro mě stále na dosah ruky a jsem sní defakto v kontaktu ikdyž nechci. Předem děkuji za odpověď a budu vděčný za jakoukoli radu a eventualitu jak bych toto mohl řešit a vyřešit.

Odpověděl:
Dobrý den, docela chápu, že je vám teď dost mizerně. Uvědomujete si, do jakého průšvihu máte našlápnuto a co všechno byste mohl ztratit. Ale je dobře, že si to uvědomujete a máte snahu s tím něco dělat, aby nebylo hůř. Také chápu, že se člověku obtížně řeší problém s jeho užíváním pervitinu, když má být denně v kontaktu s někým, kdo je pod jeho vlivem. (Jen si říkám, jak dlouho asi vaši kolegové na svých postech vydrží při každodenním užívání pervitinu... Ale to není to podstatné, podstatné je, jak s problémem nyní naložíte vy). Na vašem místě bych se v tom určitě "neplácala" sama. Nakonec jste si sám vyzkoušel, že dobrá předsevzetí jsou sice fajn, ale bohužel není zaručeno, že člověk bude mít na to, aby je splnil. Vaše problémy zatím netrvají příliš dlouho, máte práci (i když by bylo určitě na místě uvažovat o její změně), zázemí v rodině. Za těchto okolností se domnívám, že by vám mohla vyhovovat a byla odpovídající nějaká forma ambulantní léčby. Doporučila bych obrátit se na nejbližší kontaktní centrum pro uživatele drog a svou situaci s pracovníky probrat osobně. Mohou vám doporučit konkrétního specialistu ve vašem regionu a pomohou vám léčbu i zprostředkovat. Také se můžete obrátit na AT (=Alkohol+Toxi) poradnu, které se specializují na léčbu závislostí. Ráda bych vám doporučila příslušná zařízení, ale neuvádíte region, takže když tak znovu napište, zařízení vám vyhledám. Také se můžete podívat na web www.drogy-info.cz do rubriky Mapa pomoci a nejbližší zařízení si vyhledat sám. Závislost na pevitu/alkoholu/automatech má řadu věcí společných, takže v případě léčby bude samozřejmě možné váš problém řešit komplexně. A já bych to asi moc neodkládala, čím dříve s tím začnete dělat něco konkrétního a smysluplného, tím méně průšvihů a potíží budete v budoucnu řešit. Myslete na to, co byste všechno mohl ztratit a jak to třeba s vámi bude vypadat po roce, když pojedete ve stejných kolejích jako teď. Věřím, že se rozhodnete moudře a že to i zvládnete. Nakonec, zvládlo to hodně lidí, tak proč ne i vy. Držím palce a klidně se ještě ozvěte.