DROGY A ZDRAVÍ
LARA
Ahojky chcěla bych se zeptat jaký dopad na tělo má užívání drog. Je mi 25 let, ve čtrnácti jsem poprvé měla perník atd., a cca 4 roky užívám nitrožilně pervitin a celkem pravidelně.Opiáty aktivně neužívám, od podzimu vlastně vůbec. Dříve jsem občas užívala nitrožilně Subutex.(minimálně) Ale v létě chodím na pole na makovinu.Poslední dvě léta jsem tam ztrávila celkem dost čas. Závislost jsem si ještě kupodivu nevytvořila ale minulý rok jsem se toho vyvarovala jen tak tak. Dobře už mi pak určitě nebylo. Hlavní na co se chci zeptat je to, jaký vliv má zejména pervitin a makovina popř.THC na zejm. krevní tlak.(lak mám celý život spíše nižší a v poslední době se mi motá hlava atd. znatelně víc než dříve), dýchací systém.(připadá mi že bez perníku se mi hůř dýchá) a také v poslední době mám stále studené ruce, což je asi špatným dokrvováním. Čím to zlepšit? Jinak jehli používám vždy čisté stejně jako ostatní věci k tomu. Prozatím to bude asi tak nějak vše na co jsem se chtěla zeptat. Dík a pa Kristý

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, než Vám odpovím na Vaše otázky ohledně zdravotního stavu, nedá mi to upozornit, že tlak a nadokrvování končetin nebudou asi ve Vašem případě ty největší problémy. Možná jste si nevybudovala fyzickou závislost na makovině, po tolika letech užívání ale určitě máte závislost psychickou, a té se zbavuje mnohem hůř. Také psychická rizika dlouhodobého užívání pervitinu jsou minimálně tak vážná jako fyzická. Ale k Vašemu dotazu: po užití pervitinu tlak hodně kolísá, bývá spíš vyšší, ale motání hlavy může být způsobeno výkyvy. Makovina naopak spíše tlumí. Co se týče dýchání, nezdá se Vám to, na pervitinu se Vám opravdu může lépe dýchat než bez něj, obzvlášť pokud jste např. astmatička. A nedokrvené konečky prstů bývají následkem narušeného krevního oběhu, způsobeného injekční aplikací. Zlepšíte to hlavně tím, že přestanete brát injekčně, trochu možná i tím, že si alespoň budete aplikovat střídavě na různá místa.