prosím o přibližnou diagnozu
Maty
Osoba z mého blízkého okolí cca 8 let abstinovala od pervitinu, nyní již 3 měsíce bere aktivně pervitin a občas i kokain. Když si při dojezdu nedá drogu, nahrazuje ji alkoholem a marihuanou. Má silné schýzy, dále se začal s lidmi bavit o věcech, které se staly před 4mi lety. Nedokáže pochopit, že např. věc, kterou si před lety půjčil, je opět vrácena ačkoliv ji nikdy nevrátil (jako by si nepamatoval co se stalo v úseku 4let). Kdybych to měla shrnout, je to jako "by se vrátil v čase o 4 roky zpět." Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, po osmileté abstinenci je velká škoda se k drogám vrátit zpět. Žádáte o přibližnou diagnosu, ale to se přes internet hodnotí velmi špatně. Je pravděpodobné, že to co se s Vaším známým děje, s jeho užíváním drog a alkoholu souvisí. To, že 8 let abstinoval neznamená, že by jeho organismus a psychika na psychotropní látky "zapomněly" a byl ve stejné kondici, jako by nikdy neužíval. Na toto organismus ani psychika nezapomíná, člověk se pak velmi záhy vrací do stavů ve kterých byl, než přestal brát. Mohlo by se očekávat ( a plno lidí si to i myslí ), že když je organismus "odpočatý" a čistý od psychotropních látek, bude pak celkově odolnější vůči dalším konzumacím, bohužel to tak není. Ty cesty "dolů" jsou pak velmi rychlé po fyzické i psychické stránce. Jestli byste chtěla pro Vašeho blízkého něco udělat, tak je to v tuto chvíli motivace k návštěvě odborného zařízení a nástupu na opakovací léčbu. Po dlouhodobé abstinenci se může v některých případech stát, že dojde k relapsu, ale je zapotřebí další užívání drog zastavit a začít své selhání řešit. Kdybyste chtěla nějaké vhodné kontakty nebo měla další otázky, klidně napište znova. Uveďte prosím, odkud pocházíte, města, která jsou Vám dobře dostupná, kvůli snadnějšímu výběru vhodných kontaktů. Mějte se hezky. M.K.