možnost léčby
medium
Dobrý den,před 6 lety po operaci v narkoze,se u mě objevily záchvaty paniky,strach ze smrti a udušení.Ambulantně jsem docházela na psychiatrii.Během roku na mě vyskoušely asi 8 druhů antidepresiv a vždy k zmírnění příznakú neurol.Problémy trvaly stále.Obrárila jsem se na alternativní medicínu .nic.Nyní opět užívám zoloft 50mg.ráno a abych se nebála najíst 0,5 mg neurolu před jídlem.Denně se dostávám na1,5-2mg neurolu denně.Minulí měsíc,když jsem si byla pro léky,mi obvodní lékař zdělil,že je to naposledy a že se mám jít léčit ze závislosti.Je mi 45let a připadala jsem si jak onuce.Psychiatry jsem už vyzkoušela 3,ale vždy stejný postup.\chtěla jsem se objednat jinam,ale nevzali mě,mám se obrátit na odborníka ve svém regionu.Co dělat,bojím se co bude dál.Ivča

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Ivano, jako "onuce" si určitě připadat nemusíte. V dnešní době je plno lidí, kteří se díky užívání léků dostali do závislosti, rozhodně nejste a ani nebudete jediná. Nehledě na to, že léky jste začala užívat kvůli závažným psychickým problémům, které se u vás po operaci objevily. Nepropadejte panice, vše se dá řešit. Bylo by pouze zapotřebí vyhledat vhodného lékaře, psychiatra - specialistu, který má mimo jiné i zkušenost s problematikou závislosti a s ním konzultovat vaši medikaci společně s psychickými obtížemi, kterými trpíte, tak, abyste byla schopna v životě přiměřeně spokojeně fungovat. Dohodnout se buďto na postupném vysazování léků, či na záměně léků za léky jiné, bezpečnější. Je vždy třeba zohlednit jak diagnózu a obtíže, které ji provází, tak i eventuelní riziko závislosti na léku. To, že Vám obvodní lékař již odmítl psychiatrické léky předepsat je celkem pochopitelné. Když mi napíšete odkud pocházíte nebo větší města, která jsou Vám dobře dostupná mohu Vám nějaké vhodné kontakty doporučit. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.