Alkoholismus
dcera
Mám nervy na dranc. Moje matka hrozne chlastá...neříkam pije protože to nní pravda...chlastá!!!Už asi 4 krat mi pomočila postel, je odporna, nepřijemna, psychycky mě deptá, ve škole mam o hodně horší výsledky než dřív, newim co mam dělat, už mě to pěkně sere. Je to děs to mi věřte. Většinou jsem u přítele jenže to nic neřeší, u něj nemůžu bejt věčně. Jinak s tím nikdo nic samozřejmě nedělá, kdo by se vzrušoval. Nikoho nezajímá že prochlastává peníze, kterých máme i tak málo. Sem tam nemam pomalu ani co jíst. Je to super život každemu bych to přala opravdu...ať si to zkusi. Mám z ní neurozu...a to myslim važně...jsem nervni pořát...protože wim že když příjdu domů, tak mi bude ležet v posteli a nebude mě chtít pustit spát...že budu muset schánět peníze na autobus abych dojela do školy. Fak už nemůžu. Matka je v nejhorším stadiu alkoholismu podle toho co sem tady cetla. :(

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, ani se nedivím, že v takovéhle situaci jste taky hodně naštvaná, tedy, alespoň tak soudím z toho, jak píšete. Vaše situace musí být moc náročná, a tedy se Vám nedivím. Vlastně si upřímně myslím, že je lepší být naštvaný než propadat zoufalství. To ale nic nemění na tom, že by se Vaše situace měla změnit. Ve Vašem věku byste se spíše měla věnovat přípravě do školy než péči o matku, to chápu. Nenapsala jste, kolik je Vám let. Je-li Vám méně než 18 let, můžete se obrátit na kurátora pro mládež, který pracuje na odboru sociálně právní ochrany dětí (OSPOD), jste-li dospělá, můžete se obrátit na sociální pracovnici na odboru sociálních věcí na městském úřadě (dle Vašeho trvalého bydliště). Ti by Vám měli pomoci situci řešit, kromě jiného, jako studující, mají rodiče vůči Vám tzv. vyživovací povinnost. Další věc je určitě doporučeníhodná, a to aby Vaše matka vyhledala odbornou pomoc (někoho, kdo se zabývá alkoholismem). To se jednoduše říká, je ale jasné, že pokud nemá motivaci něco aktuálně měnit, tak změna bude velmi složitá. Jsou i poradny, kam byste mohly zajít společně. Máte-li zájem, můžeme Vám dle místa bydliště vyhledat vhodný kontakt. Také mě napadá, že byste se s žádostí o pomoc mohla obrátit na pedagogicko-psychologického poradce u Vás ve škole nebo na někoho dalšího např. v rodině, je-li někdo takový blízký (otec, prarodiče, ...)?