léčebna
katka
dobry en chtela jsem se zaptat chtel by semnou chodit bejvalej narkoman a mam strach abych od nenj neco nechytila.Tak se chci zeptat kyz nastupujpu do lecebny jestli jim berou i krev na naky ty nemoce dekuju

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, myslím si, že stojíte před důležitým rozhodnutím, ve kterém byste se měla rozhodnout co nejodpovědněji. Je to hlavně na Vás. Co se týče faktů - při nástupu do léčebny se běžně dělají testy na infekční choroby. U uživatelů drog je největši riziko žloutenka (zejména typu C), HIV pozitivita a další infekční choroby. Ta léčebna Vám ale lékařské údaje svých pacientů nesdělí (dle zákona), není mi tedy jasné, zda se spolehnete pouze na informace, které se od potencionálního přítele dovíte. Samozřejmě je důležité "nedívat se skrz prsty" na bývalé uživatele drog, nehodnotit a nesoudit předčasně. Všichni si zaslouží možnosti, jak své chování měnit a je řada zařízení, která takovým lidem pomáhá (během léčby i po léčbě - doléčováky apod.). Pak je asi dobré také přemýšlet nad tím, co to znamená - bývalý narkoman? Jak dlouho abstinuje oproti tomu jak dlouho užíval? Dokončil řádně léčbu, účastní se doléčovacího programu? Má motivaci abstinovat? Zařazuje se zpět do běžného života? To jsou otázky, které Vám možná mohou pomoci při rozhodování se. Je důležité, abyste také myslela na sebe, aby vztah s bývalým uživatelem nebyl také pro Vás samotnou rizikový.