kiki
Dobry den chtela bych se zeptat jak zbavit telo co nejrychleji skodlivych latek..Rozhodla jsem ze prestat po 5letech uzivat pervitin,protoze zacinam mit pocit ze jsem na tom opravdu zavisla a nemam chut nic delat..chci znovu zacit zit a ne prezivat...byvala jsem krasna zena a ted se na sebe nemuzu podivat ani do zrcadla..je mi ze sebe na zvraceni..vypadam hrozne..Chci byt krasna a zdrava jako drive....nic vic si ted opravdu nepreji..myslite ze se to zpravi kdyz prestanu?A jak zacit?Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je dobře, že jste se rozhodla s užíváním pervitinu přestat – přiznat si problém a odhodlat se jej řešit je prvním důležitým krokem na cestě k abstinenci. Z Vašeho dotazu nevyplývá, jaké problémy (psychické, zdravotní, sociální, právní) jste si díky užívání pervitinu přivodila – nemohu proto zcela zodpovědně napsat, zda až přestanete, budete zdravá – ale mohu Vás uklidnit – většinou se tyto problémy dají buď řešit anebo se časem upraví (včetně vzhledu). Mezi často nevratná zdravotní poškození patří u injekčních uživatelů drog především infekční onemocnění - virus HIV/AIDS a virus hepatitidy C, pro Váš klid se tedy nezapomeňte nechat otestovat. Kompletní lékařská prohlídka (na kterou máte každé dva roky nárok) vyloučí případné další zdravotní komplikace. Pervitin je látka vyvolávající silnou psychickou závislost – proto není ani tak problém zbavit tělo škodlivých látek, ale vypořádat se právě s touto psychickou závislostí – a bohužel – to je mnohem obtížnější než překonat závislost fyzickou. Tělo škodlivých látek zbavíte během několika týdnů, ale s chutěmi na pervitin se můžete „prát“ ještě dlouho po tom, co se tělo vyčistilo.Je to velmi dlouhý a náročný proces, který vyžaduje odbornou pomoc, proto Vám doporučuji vyhledat zařízení pro uživatele drog (většinou jsou to tzv. kontaktní centra) a poradit se zde o vhodném léčebném programu. Vzhledem k délce užívání (bohužel víc informací od Vás nemám) bude pravděpodobně vhodné absolvovat pobytovou léčbu v léčebně či terapeutické komunitě a poté si zvolit vhodný typ doléčovacího programu. Ve zmiňovaném kontaktním centru Vám pomohou vhodný léčebný program nejenom vybrat, ale pomohou Vám ho zde i zprostředkovat, vyřídí s Vámi potřebné formality, případně Vám poskytnou předléčebné poradenství. Služby v kontaktních centrech jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Kontakty na vhodná zařízení můžete nalézt na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo mi napište, kde bydlíte a já Vám je pošlu. Přeji Vám, aby odhodlání přestat s pervitinem vydrželo a také přeji hodně síly a vytrvalosti. Budu ráda, když mi napíšete, jak vše probíhá.