Pro p.Kordovou
Marťas od Jájinky
Dobrý den, jak už popisovala moje manželka, byl jsem asi sedm let na pervitinu a po čtyřech letech abstinence po léčbě jsem bohužel relapsoval v rozpětí 6ti měsíců hned třikrát. Od roku 2006 chodím řádně do práce, žiju normálním životem. Mojí největší motivací pro abstinenci je dcera a manželka, ale díky svým relapsům jsem se o ně připravil. A nyní nevím co dělat dál. Mrzí mě,že jsem se dostal do této situace a nevím jak z toho ven. Moje manželka s mojí dcerou pro mě znamenají úplně všechno co jsem kdy ve svém životě měl. Nastěhoval jsem se k manželce s igelitkou a dnes máme zařízený byt, auto a vše co mají normální lidé.Věřte mi, že o to vše nechci přijít a znovu se pohybovat mezi pochybnými existencemi a být součástí nekonečného kolotoče, který jsem už prožil.Byl jsem bohožel i agresivní na svou manželku a ta mi oznámila,že už se mnou být nechce.Vlastně není čemu se divit,když jsem byl čtyři roky v pohodě a najednou udělám to co jsem udělal.Vzbudil jsem i malou a ta byla svědkem našeho představení. Chtěl bych zůstat mezi normálními lidmi a s pervitinem se rozloučit jednou pro vždy. Prosím poraďte mi co v mojí situaci dělat, doléčování po TK jsem vynechal a od 6/09 navšťěvuji Káčko. (po prvním relapsu). Děkuji za Vaši odpověď. Martin

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Martine, během abstinence jste toho nemálo vybudoval a opravdu by byla velká škoda toto vše teď zahodit, ale to Vy sám moc dobře víte. To, že se Vám to poslední dobou takto zvrtlo není samozřejmě ideální, ale důležité je, že víte, že to v pořádku není a chcete udělat vše, aby se věci opět daly do pořádku. Máte náhled a to je velmi dobré. Po agresivním výstupu, u kterého byla ještě svědkem Vaše malá dcera, není tak trochu divu, že to Vaši ženu vylekalo a vedlo k takovému rozhodnutí. Teď je velmi důležité, abyste "zapracoval" na svých relapsech v tom smyslu, že se na Káčku, kam chodíte, poradíte, jaké jsou pro vás možnosti doléčování. Je zajisté velmi dobré, že jste hned po prvním relapsu Káčko navštívil. Služby K-centra jsou ale spíše pro klienty, kteří aktivně užívají nelegální drogy, myslím, že byste spíše měl navštěvovat zařízení, které se specializuje na lidi po léčbě a následnou péči - doléčovák. Tam pravidelně docházet a s terapeutem se snažit přijít na to, co Vás k opakovaným relapsům vedlo, abyste do budoucna věděl na co si dávat větší pozor a lépe tím sám sebe chránil. Myslím si, že když Vaše žena uvidí Vaši snahu tento problém řešit a to, že to úspěšně zvládáte, že své současné rozhodnutí možná přehodnotí. Ona Vás nepřijímá s drogami, což je v pořádku. Když budete abstinovat, (a sám dobře víte, že to jde, jelikož se Vám to čtyři roky dařilo) a Vaše žena uvidí, že se Vám dá opět věřit, určitě se k vašemu vztahu bude stavět jinak než teď. Každopádně dcera a rodina za to určitě stojí. Je to teď hodně na Vás jak s touto situací naložíte. Zkuste relapsy nebrat jako životní katastrofu a prohru, spíše se s pomocí terapaeuta snažte do budoucna z nich vytěžit co nejvíce pro Vás, aby se tyto situace neopakovaly. Myslím, že se z nich můžete hodně poučit a do budoucna lépe "vyzbrojit". Budu Vám držet palce, když tak dejte vědět, jak jste na Káčku pochodil a když budete potřebovat, klidně znova pište. Mějte se hezky. S pozdravem M.K.