Rada ohledne pritelkyne
Anonymní
Dobrý den, měl bych dotaz a nevím kam se mám přesně obrátit. Začal jsem (mě je 23) chodit se slečnou (18), po nějakém čase mi řekla že brala drogy a že je nyní na nějaké odvykací kůře má individuální studnijní plán do školy atd. Víte nevím jestli se s ní mám o tom nějak zkoušet bavit nebo raději ne. Nechci se ptát co brala a tak, ale chci jí pomoci a nevím co je pro takového člověka nejlepší udělat. Víte dost mi na ní zaleží, chci aby se z toho dostala. Rodiče jí drží velice zkrátka čemuž se vůbec nedivím, na jejich místě bych dělal to samé, ale ona si bojí říct že má přítele aby jí nevyhodili z domu. Je to pro mě dost obtížná situace vídat se s ní jen omezený čas a ještě tajně. Prosil bych o nějakou radu, zda se s ní o tom mám snažit bavit, či raději ne. Zdali to má zkusit říct rodičům, aby měli šanci poznat že mi na ní taky velice záleží a ani já nechci, aby znovu začala brát drogy. Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dle mého si myslím, že byste si o tom měli s přítelkyní pohovořit a ona by měla posoudit kdy o Vašem vztahu promluvit se svými rodiči. Když by rodiče viděli, že si dcera našla tzv. "normálního" přítele, který drogy neužívá, ba naopak velmi rád ji podpoří v léčbě, určitě to ocení. To, že neříká rodičům pravdu, i když vlastně lhát nemusí ( mít vztah není v jejím věku nic nenormálního ani špatného ), je možná tak trochu zbytek starého vzorce chování z jejího minulého života, kdy kvůli psychotropním látkám určitě musela nesčetněkrát lhát. Bylo by dobré o tom promluvit, je teď v situaci kdy lhát nemusí, nedělá nic špatného. Jestliže byste chtěl Vaši situaci podrobněji probrat, můžete využít poradenství pro rodiče a osoby blízké uživatelů nenlegálních drog, které nabízí jak Kontaktní centra, tak různé poradny. Když mi napíšete jaká větší města jsou Vám dobře dostupná, mohu Vám doporučit vhodné zařízení. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.