další z mých pojednání
erich
Hej lidi, nechci se na nic zeptat, chci pouze reflektovat na status quo, ktery se vy snažíte prezentovat. Samozřejmě to VY myslíte dobře, jste tak nadřazení a máte všechno vyřešený, ale chtěl bych se zeptat....VÍTE VŮBEC O CO GO? NIKDY nemůže (laik = abstinent / CO NIKDY NIC NEZKUSIL a opravte mě, jestli se mýlím ( tím myslím tvrdý drogy) doopravdy CHÁPAT o čem to je, právě tady je ten mezník mezi Vámi a Námi, nehodnotím, kterej pol je správnej, asi ten střízlivej, přírodně normální, chápu....ALE... je tu jedno velký ale.....sorry....trošku se chytněte za nos a uvědomte si, že RADÍTE v něčem o čem nemáte ani páru, protože jste logicky NEZKUSILI. Přesto si berete patent na rozum.... sorry...ale to je zcestný, jako celá naše společnost... PROČ SI UŽ KURVA JEDNOU PRO VŽDY NEPŘIZNAT, že hovno víte, a když už víte, tak jste rázem na tom druhým břehu, kerej vy, díky BOHU nepochopíte.... tady v tom je ta totální blamáž....vykazujete činnost, myslíte a snad i věříte, že je to fajn, že pomáháte, PŘITOM VY SAMI JSTE TAK ČISTÍ, NADŘAZENí....jenže to je právě vo tom, že NIKDY NEPOCHOPÍTE DUŠI ZÁVISLÁKA. TAK O ČEM JE TA POMOC? O nalezení vhodnýho psychoterapeutickýho centra, kde mi nějakej psychoterapeut bude kejvat hlavou a žvanit o tom, co nikdy nezažil??? K smíchu. Proberte se a přestejte si dělat patent na rozum, přestaňte se prezentovat jako spasitelé, co pomůžou, když vlastně bez "náhledu pacienta" nic nezmůžou a přiznejte si konečně, že DROGY jsou naprostej masakr, že ač se tahle naše moderní "kultůra" snaží prezentovat jakkoliv "moderně" a schopně, že je tu nějakej sociální systém, co "pomůže" , přiznejte si, že furt NIC NEZMŮŽE...že BOHUŽEL nikdo nenalezl na tenhle průser řešení a netvařte se někdo se z TOHO DOSTANE BEZ POŠKOZENÍ, TRVALÝHO, NEVRATNÝHO POŠKOZENÍ....je to krutý... zůstanem navždy jiný i když se "vyléčíme" happyend se pro NÁS nekoná, možná tak pro naše okolí, jenž nikdy nepoznalo SÍLU a KRÁSU, onoho drogovýho soukolí.....pud sebezáchovy, jenž některý z nás třeba "záchrání" je možná silnější, než veškerý tohle tlachání, ovšem NIKDY už nebude svět čím byl a to VY NEPOCHOPÍTE, pouze to slepě papouškujete do éteru...nevědoucí skutečnýho VJEMU. Jo žijem a budem teda žít, jak si PŘEJE většina, kvůli naším blízkým, kvůli nám samotným, jenže někde tam uprostřed všeho toho kolotoče se NENÁVRATNĚ ztratila NAŠE ( sice drogama zkurvená...ale přesto naše...) a já se ptám, lze to vůbec žít? bez duše ???? Jen si tupě a manuálně kopírujte CTRL+C ( pokud mi napíšete odkud jste, doporučím vám kontakt na příslušného "odborníka" ve vašem regionu, držím palce... Ok, bravo, chválím, lepší, než drátem do oka... Ovšem... ¨ vy tomu fakt věříte, že to dokážete? Když obecná pravda je, že lék na drugs zatím nikdo ještě nenašel... ? Na co si tu vlastně hrajem? , Jakýkoliv braní drugs, bez ohledu na to, že pak ABSTINUJU a snažím se integrovat do společnosti, je už jen a pouze zachránění fyzické schránky člověka...DUŠE DÁVNO UPLAVALA...tam, kam vy netušíte.....třeba do bažin, nicméně, vy ji nikdy nevrátíte..... tak si na to aspon proboha nehrajte a nepodsouvejte "nepoučené" veřejnosti, že NÁS ZACHRÁNÍTE.... Jistě můžem si za všechno samy, v nás je ten problém, ¨my jsme ty svině "vypatlaný" a proto NELITUJU feťáky, protože byli kdysi dost rozmazlený, nebo nepřizpůsobivý, nebo nasraní, nebo jen prostě "blbí", jiní.....a onýho OSUDNÝHO dne svůj rypák do tý "Špíny" prostě zabořili.... není v tom žádnej common problem, jak si mnozí myslí, třeba to byl prostě jen jeden TAKOVEJ DEN a pak DALŠÍ a další. To je v celku buřt....je nespravedlivý a vychcaný / a to my fetky sami dobře víme, jak neuvěřiteĺně dokážeme bejt vychcaný... když voláme o pomoc, i když POCHOPITELNÝ.... a proto nechte nás bejt, nesuďte ale taky se zbytečně nedojímejte, stejně nikdy nepochopíte, tak si to aspoň přiznejte a buďte za to rádi..... Konstatováním faktu, že nikdy nepochopíte se nechci nikam vyvyšovat, pouze chci konstatovat PROSTOU SKUTEČNOST-

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že můžete mít takový dojem, jaký prezentujete. Víte, každá lidská zkušenost je jedinečná a žádnou zkušenost nemůže nikdy nikdo jiný úplně pochopit, ať už se jedná o drogy nebo o úzkosti, strachy, radosti, vztahy..., cokoli. Nicméně přesto si myslím, že pokud má člověk nesnáze a obrátí se někam pro pomoc, tak je možné mu pomoci, aby si sám našel svojí cestu zpět ke světu, sám k sobě. Nikdo z nás si nehraje na to, že spasí svět, že pomůže někomu, kdo o to nestojí, to, zda někdo najde sílu ke změně, závisí na něm, my můžeme být jen průvodci. Nikomu se nevnucujeme, nikoho nesoudíme, zbytečně se nedojímáme a víme, že je spousta věcí, kterým těžko porozumíme. Je tu nabídka pomoci, kterou můžete a nemusíte využít. Existuje dost lidí, kteří tu cestu našli a nalezli nový způsob života, který jim vyhovuje. Na tu zkušenost s drogami nezapomenete, ale postupem času to přestane být hybnou silou Vašeho života, i když se to zdá na začátku jako utopie. Nebudu Vám vyvracet vaše názory na to, jak je to s drogami a příčinami závislosti, společností, možností pomoci, nevratným poškozením... protože nemyslím, že bychom se na všem shodli. Problém lidí, co berou drogy, tkví často v tom, že mají pocit výjimečnosti, který jim brání být nohama víc na zemi. Je spoustu lidí, kteří si prošli mnohem větším peklem, a také se přes to dokázali dostat, i když navždycky budou mít v paměti nějaké trauma, které jim život přinesl. Jsou zkušenosti nepřenosné a ani v případě drog ani v případě jiných nesnází psycholog nebo jiný odborník nemůže člověku bolest odejmout, může jen trochu pomoci, aby člověk našel sílu znovu fungovat. Řadu věcí udělá snesitelnějšími jen čas a tak je to i s těmi drogami - vzpomínkami, chutěmi, pocity, že nepatřím ani tam ani tam, pokud se snažím nebrat, pocity nepochopení a beznaděje, pocitu, že Vám uplavala duše. Duše zůstala, možná čistší než pod vlivem drog, jen asi příliš obnažená a zraněná, ale i tyhle rány se postupně zacelí, možná ne úplně, ale život přinese spoustu nových radostí a výzev, a nakonec zjistíte, že je Vám dobře i bez drog a že už ten život s nimi spojený se nepřipomíná tak úporně. Možná by Vám taky pomohla i informace, že mezi lidmi, kteří pracují se závislými, je dost těch, kteří si závislostí sami prošli. Dokonce i mezi lidmi, kteří odpovídají v této poradně.