A čo teraz?
M
Zažil som toxickú psychózu a chcem sa spýtať čo môžem pre seba ďalej urobiť? Z najhoršieho som sa už dostal, odvtedy som nezobral nič, je tomu už 8mesiacov a aj keď sa už cítim dobre a nemám problem byť napríklad medzi ľudmi alebo normálne pracovať a žiť, mám pocit že ešte stále nieje všetko tak úplne na svojom mieste a niekedy akoby sa mi rozpadali myšlienky. Viete mi poradiť? S problémom som sa s nikým neradil, robil som všetko preto aby som sa z toho dostal sám a chcem ten boj za ktorý si môžem sám už dobojovať ak je to možné. Ďakujem !

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, jestliže jste 8 měsíců od doby, co Vám život znepříjemnila toxická psychóza, dokázal nic nevzít, musím Vám samozřejmě pogratulovat. Uvádíte, že se stále necítíte ještě úplně v pořádku. Předpokládám, že jste asi užíval pervitin. Musíte být trpělivý, užití jakékoliv psychtropní látky je pro psychiku vždy velkou zátěží. Někdy trvá opravdu dlouho, než všechny nepříjemné stavy a pocity s tímto spojené zcela odezní. Nejdůležitější je vždy udržet trvalou abstinenci včetně alkoholu a THC. Požití čehokoliv by Vám Vaše nepříjemné pocity pouze prohlubovalo a nezbavil byste se jich. Také je samozřejmě rozumné dodržovat zdravou živosprávu (dostatek spánku, odpočinek, fyzické aktivity, hobby, vyvážená strava, vitamíny atd...). Píšete, že jste rozhodnutý s tím "bojovat" sám. To samozřejmě můžete, ale bylo by dobré mít na paměti, že pokud by se stav dlouhodobě nelepšil, existuje možnost nechat si s tím pomoci. Následky toxické psychózy bývá někdy dobré dořešit s psychiatrem, který má s takovou léčbou zkušenosti. Přijde mi to jako schůdnější cesta, než se dlouhodobě trápit. Tak se držte a věřím, že bude brzy lépe. M.K.