Extáze
Rado
Chtěl bych se zeptat, po jaké době užívání extáze (kdyby to bylo približně 1x-2x za měsíc na párty) vzniká závislost na této droze. Zatím jsem jí měl jednou a to jen půlku a pocit byl celkem vynikající,ale bojím se toho...tenkrát jsem to udělal jen proto, že jsem byl vyčerpaný a potřeboval nové síly, které vám bohužel enrgetické nápoje nedodají. Nehodlám s užíváním drogy pokračovat, ale bojím se, že nemám dostatečně silnou vůli, a příště si dám taky...už třeba jen kvůli kamarádům...zatím jsem nepoznal negativní účinky této drogy kromě toho, že jsem byl tak ještě jeden den poté malinko zpomalený...ale jinak nic! Proto bych chtěl vědět ještě negativní účinky této drogy..nemyslím při dlouhodobém užívání,ale při konkrétním požití. Jsou-li nějaké...děkuji! Rado

Odpověděl:
Otázka vzniku závislosti je velmi složitá. Každý člověk je individuum, které reaguje na různé podněty různým způsobem. Například u někoho může vzniknout závislost na heroinu po jediné dávce u jiného je to až po dlouhém období užívání této látky. Podobně tomu je i u extáze, někdo bude náchylnější k tomu aby mu na tuto látku vznikla závislost někdo méně. Takže po jak dlouhé době by mohla vzniknout závislost u tebe nemůžu ani odhadnout. Extáze je droga, která nevyvolává fyzickou závislost, nicméně na ní vzniká psychická závislost. Je otázkou nakolik je to závislost na droze samotné a na kolik se jedná o závislost na droze ve spojení s taneční scénou. V každém případě extáze je droga, která je návyková. Už to, že to v tobě vyvolalo prožitky, které ti zvyšují chuť na to dát si jí znovu znamená že tento potenciál v sobě má. To že si nepoznal téměř žádné negativní účinky této drogy neznamená, že žádné nejsou. Naopak je jich celá řada od akutních až po dlouhodobé. K těm akutním patří zejména závratě, nevolnost, zvracení, průjem, pocení, přehřívání organismu, dehydratace, deprese, psychotické reakce a někdy i rozvoj serotoninového syndromu s velkým rizikem smrti. Z těch dlouhodobých je jednoznačně známo že užívání extáze postihuje paměť, učení, sexuální funkce, náladu, játerní funkce, imunitní systém atd. Je jich samozřejmě mnohem víc a pokud máš zájem odkážu tě na stránky 3.LF3UK kde najdeš odborný článek věnovaný této problematice. Extáze je tedy droga, která může být nebezpečná řadou svých účinků. Nevím co máš konkrétně na mysli s tím, že s jejím užíváním nechceš pokračovat, ale že si ji příště dáš taky. Působí to na mě jako bys nebyl rozhodnut co vlastně skutečně chceš. Každá závislost vzniká z počátku velmi nevině ? No když si to dám ještě jednou tak se přece nic neděje.? Jenže to bohužel není pravda, ono se děje a většinou to je první krok (a někdy i poslední) k tomu aby se člověk stal na něčem závislým.