Na co je muj pritel zavisli?
Romana
Hned v uvodu Vas moc zdravima potrebovala bych poradit.Muj pritel se kterym uz ziji 10 mesicu se nekdy chova velmi divne az nebezpecne.Urcite neco bere ale nevim co.Uz jsem hledala na internetu a myslim si ze to jsou psychofarmaka ale taky to muze byt kokain ktery pry udajne kdysi bral.Popisi vam jeho chovani.Jak prijde domu tak vetsinou zacne tim ze me zacne vyslychat a zarlit.Hodne mluvi a vetsinou o tom ze me zastreli pokud ho podvadim a takove nesmysli.Jeho oci byvaji casto leskle a oblicej ma cerveny.Ma nejistou chuzi a tezko se mu mluvi.Jako kdyby byl opily.Pokud ji tak mu dokonce pada i jidlo s vydlicky.Porad se me snazi chytat a hadat se semnou o cemkoliv.Taky mi vse vycita.Pak si lehne a usne.Opravdu rychle a ani telefon ho nevzbudi.Dvakrat se stalo ze prisel domu v tomhle stavu a napil se na to alkoholu.Jen trochu vina a nebo vodky a tak za deset minut jste videly u neho hroznou zmenu.Byl vic a vic mimo.Poprve tu lital ze zbrani a podruhe jsme byly v aute a to ani nevidel.Misto ktere dobre zna vubec nepoznaval a nevedel kde je.Mela jsem toho uz dost tak jsem vystoupila a nechala jsem ho kde byl.To jsem udelala hroznou chybu! Sedl si totiz za volant a vjel do protismeru.Bylo obrovske stesti ze nikoho nezabyl.Pak mi v zapeti volal a brecel mi do telefonu za mu musim pomoc ,ze nevi kde je.Nejak nasel cestu zpet na parkoviste a po delsi hadce me nechal zase ridit ale porad byl agresivni a sproste me urazel.Porad taky sahal na zbran.Nastesti jsme v pohode dojely domu a on zase hned usnul.Nejhorsi je ze si rano nic nepamatuje.Proste totalni okno.Nejhorsi je ze se nikdy neprizna co to vlastne bere.Porad mi rika ze zadne prasky neuziva a ani nepije ale ja vim ze toto neni normalni stav.Potrebovala bych poradit co to muze byt.Doufam ze jsem to popsala dostatecne.Nikdy mi ale neublizil i kdyz byl mimo.Zatim.Uz predem Vam moc dekuji.S pozdravem Romca.

Odpověděl:
Dobrý den, je možné, že stavy vašeho přítele jsou způsobeny zneužíváním psychofarmak, nelegálních drog nebo kombinací. Takto po internetu těžko říci, mohlo by se eventuelně jednat i o psychiatrickou diagnózu. Spíše se říkám, k čemu by vám informace o tom, o jaké léky se jedná, byla. Podstatné je, že chování vašeho přítele k vám je pro vás velmi ohrožující a neakceptovatelné. Pokud váš přítel jednoznačně užití jakékoli drogy či léků popírá a takovéto stavy tedy má "jen tak", trvala bych na tom, ať vyhledá psychiatra. Zkuste si s ním o tom promluvit ve chvíli, kdy bude "při smyslech". Pokud tedy máte snahu vztah ještě udržet. Já bych na vašem místě spíše vzala nohy na ramena. Možná vám připadá, že situaci příliš dramatizuji, ale já ji vnímám jako dost nebezpečnou a nevyzpytatelnou. PS1: S ohledem na to, co píšete ve skryté poznámce, chápu že to máte složitější. Nicméně i tam by neměl být problém vyhledat číslo na telefonickou "hot line" a také bych asi měla po ruce číslo na policii. PS2: To, že jste onehdá z jeho auta vystoupila, rozhodně nebyla chyba. Mohl mimo sebe a někoho dalšího zabít klidně i vás.