pervitin
ady
Dobrý den, prosím Vás o radu.Mám kamaráda a ted už je asi měsíc závislí na pervitinu,chtela bych mu pomoc se z toho dostat..nevíte o něčem,rada,cokoliv co by mu mohlo pomoc?Nechci ho ztratit! Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Váš dotaz je velmi stručný – takže má odpověď nebude příliš konkrétní. Oceňuji Vaši snahu kamarádovi pomoct - důležité je ale především to, zda kamarád o tuto pomoc stojí, zda on sám má potřebu problém s pervitinem řešit. Pokud ano a z nejrůznějších důvodů se mu nedaří s pervitinem přestat, pak bude nejlépe, pokud v zařízení pro uživatele drog vyhledá odborníka, který mu pomůže (většinou je to kontaktní centrum – když napíšete, kde kamarád bydlí, kontakty na tato zařízení v místě jeho bydliště mohu zaslat). Pokud je kamarád ve fázi, kdy mu užívání pervitinu více dává než bere, pak pravděpodobně přestat nechce a Vaše možnosti jsou pouze velmi omezené. Můžete s ním mluvit o rizicích užívání pervitinu (informace si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách – Stimulační látky – Pervitin), můžete s ním mluvit tom, jaké změny u něj pozorujete v důsledku jeho užívání, nezapomeňte mu říci, jak je pro Vás důležité, aby s pervitinem přestal i to, že ho nechcete ztratit. Dejte mu kontakt na naši poradnu – kdyby se někdy potřeboval na něco zeptat. Myslete i na sebe – nenechte se pohltit řešením kamarádova problému – nejste za něj zodpovědná – a nezapomeňte na to, že vztah s člověkem, který užívá drogy je pro Vás velmi rizikový. Mějte se hezky.