boj
bojovnicka
ahojte vsetci...myslim ze je cas sem napisat a podakovat ludom, ktori to tu riadia a vedu...pred casom som tu aj ja nasla a dostala odpovede na mnohe otazky, povzbudenie a nie odsudzovanie ale pomoc...par mailov ma nastartovalo, nikdy som nezabudla ze aj tu sa mi naskytla podpora... snazila som sa skoncit s drogami (pervitin hlavne) a pomoc som nasla u mojej "sestry" (kamaratky), ktora sa snazi uz dlhsie o to aby to bolo vsetko v poriadku..spravila som preslap, sklamala som ju a dala som si, ale nasledne po priznani sa, ten pohlad v jej ociach, bol ako bodnutie dykou do mojho srdca a ta bolest bola neznesitelna...sklamat jedinu osobu, ktora mi verila ze som prestala a ze nikdy si nedam bol ten najhorsi moment mojho zivota a ja som neprosila o dalsiu doveru...zacala som konat a dokazovat jej skutkami ze si tu doveru opat zasluzim!!a netrvalo dlho a ona mi z nicoho nic jedneho dna povedala "opat ti verim na sto % ale uz ked ma sklames prides o vela..." a tak podla vasich rad som zmenila priatelov, prostredie a zivot som orientovala inym smerom ako boli drogy...a podarilo sa!dnes to bude pomaly uz 9 mesiacov od spominaneho preslapu...keby nebolo toho jedneho razu tak by to bol uz rok...no chyby sa stavaju a ja a aj ona sme radi ze som z toho vonku a nepripustam si moznost navratu..verim ze som z toho von aj ked viem ze kazdy den s tym bojujem..a kazdy den sa moze stat nieco co ma privedie k skratu a ja nebudem rozmyslat nad dosledkami...no verim ze vydrzim a ze postupne zabudnem co to droga je...dakujem vsetkym za podporu!!za to co robite!!

Odpověděl:
Dobrý den, v prvé řadě vám moc děkujeme za pochvalu a jsme opravdu rádi, že vám komunikace s naší poradnou nějakým způsobem pomohla, i když ta hlavní "práce" byla samozřejmě na vás. Bohužel se mi nepovedlo dohledat vaše předchozí dotazy a zjistit, se kterým z kolegů jste si psala. Přeci jen je to již nějaká doba a dotazů nám chodí hodně. Každopádně je skvělé, že se vám daří abstinovat, to moc gratuluji. A že to, že jste jedenkrát selhala a opět si pervitin dala, vás naopak přesvědčilo, že tudy pro vás cesta dále nevede. Je určitě dobré, že jste měla oporu a pomoc ve své kamarádce, kterou již znovu nechcete zklamat. Tomu rozumím, ale jen bych k tomu ráda podotkla, že abstinovat a dát si život do pořádku, by člověk měl chtít především kvůli sobě samému. Nepochybně se vám za tu dobu, co abstinujete, povedlo rozpoznat nejednu rizikovou situaci, která by k nějakému "zkratu" mohla vést. A to je velice důležité, naučit sám sebe jakýmsi preventivním opatřením, jak tyto rizikové okamžiky pokud možno včas eliminovat a nebo, pokud to nejde, jak si je ustát. (Ať už je to např. stres, zklamání, úzkost a nebo náhodné setkání s bývalými drogovými kamarády, atd.). Zpočátku je to velmi těžké, ale časem se chutě dát si znovu, zeslabují a přicházejí méně často. Je to ale bohužel dlouhodobá záležitost, chce to trpělivost a být opatrný. Píšete, že s tím stále ještě každý den bojujete. Určitě by se to časem mělo lepšit, to jistě, ale spíše si říkám, že takový každodenní boj sám se sebou, musí být dost vyčerpávající. Možná, že by vám ho usnadnil nějaký psychoterapeutický kontakt s odborníkem, s někým, s kým byste mohla otevřeně mluvit o tom, jak se cítíte, z čeho máte strach, co byste chtěla v životě jinak apod. Mohlo by vám to pomoci, abyste se necítila pod tím každodenním tlakem a obavou ze selhání a byla si jistější. Vyhledání takovéto podpory samozřejmě záleží na vás, berte to jako jednu z možností, jak dál. V každém případě ještě jednou gratuluji k abstinenci a děkuji za pozitivní zpětnou vazbu. Budu držet palce, ať se vám i nadále daří. Hodně štěstí.